Verouderde wapening viaducten A12: gewichtsbeperking voor zwaar verkeer
Rijkswaterstaat zet een gewichtsbeperking op vier viaducten van de A12 in het knooppunt Velperbroek. Het wapeningsstaal in de kunstwerken veroudert sneller dan gepland.
Rijkswaterstaat zet een gewichtsbeperking op vier viaducten van de A12 in het knooppunt Velperbroek. Het wapeningsstaal in de kunstwerken veroudert sneller dan gepland.
Experts zijn het erover eens: zonder nieuwe warmtenetten wordt de energietransitie geen succes. Toch blijft de collectieve warmtevoorziening voorlopig in een impasse. Het ingetrokken verbod op nieuwe cv-ketels houdt de schade voor de sector beperkt. Vooralsnog.
In oorlogsgebied bouwde legerleider Martin Wijnen een geïmproviseerde brug in Bosnië. Als hoogste baas van Rijkswaterstaat wil hij snel, eenvoudig en veel werk naar de markt brengen: "De productie moet drastisch omhoog."
Koninklijke BAM Groep gaat samen met het Spaanse Ferrovial 400 kilometer spoor aanleggen tussen Londen en Birmingham. De hogesnelheidslijn gaat naar verwachting zo'n 3,6 miljard euro kosten.
Na een aantal mindere jaren gaat het de A.Hak Groep weer voor de wind. Onder meer de energie- en watertransitie spelen de ondergrondse infrabouwer in de kaart.
Van 't Hek investeert en breidt zijn palet uit. De omzet kreeg in 2023 wel een knauw, maar over 2025 is Ted van 't Hek ronduit positief. Emissieloos bouwen wordt meer ingebed en het Caribisch gebied lonkt. "Dat zijn mooie markten waarin we ons kunnen onderscheiden."
Gebruik van waterstofaggregaten kan een interessante oplossing zijn voor laadproblemen met elektrisch materieel. Het scheelt veel gezeul met accu's, laat een proef met een baggerproject aan de Amstelveense Poel zien. Je moet er alleen wel de ruimte voor hebben.
BAM start volgende week met de hijswerkzaamheden van de brugdelen van de nieuwe Nettelhorsterburg. Dat ging begin dit jaar fataal mis.
Sneller dijken versterken? Betrek aannemers dan aan de voorkant én wees wat minder optimistisch.
Twee gepauzeerde infraprojecten hebben de meeste kans om als eerste weer opgestart te worden: de A27 Zeewolde-Eemnes en knooppunt Hoevelaken, in opgeknipte vorm. Dat liet minister Madlener zich ontlokken tijdens een infradebat op maandag.
Zelfs als minister Madlener een van zijn laatste troefkaarten speelt, kan hij nauwelijks wegenbouwprojecten opstarten. Dat blijkt na vragen van Cobouw aan zijn ministerie, aan de vooravond van een belangrijk Kamerdebat.
Hoe versterk je een van de langste Nederlandse bruggen zonder overlast en voorbereidingstijd? Dat zie je in aflevering 5 van de The Fixers-serie Over de brug: 'De prachtige lessen van de Haringvlietbrug.'
De Franse investeringsmaatschappij Groupe GSRI heeft ingenieursbureau Nebest overgenomen. Toezichthouder Autoriteit Consument en Markt (ACM) heeft goedkeuring gegeven.