
Barbara Huizink was de drijvende kracht achter de innovatiestrategie van Dura Vermeer. Hoe probeert zij vernieuwing te stimuleren?
Barbara Huizink was de drijvende kracht achter de innovatiestrategie van Dura Vermeer. Hoe probeert zij vernieuwing te stimuleren?
Elke twee weken een tunnelelement van 210 meter lengte. Zonder scheuren. Zeker drie jaar lang. Dat is de duizelingwekkende productie die de fabriek...
Is de Lelylijn nog levensvatbaar? Projectdirecteur Stijn Lechner en zijn team onderzoeken het de komende twee jaar. “Die 6 tot 9 miljard euro van de...
Veel bestratingswerk is nog handmatig. Maar de machinale bestrater kijkt niet meer om. “Ik ben blij dat ik niet meer de hele dag op mijn knieën zit.”
Het kabinet schuift nieuwe infrastructuurprojecten voorlopig op de lange baan. Door de stikstofcrisis is het volgens het ministerie van...
Een positieve uitspraak van de Raad van State over de ViA15 betekent niet per se dat het miljardenproject snel in uitvoering komt. Eerst zal er...
BAM Infra zet voor het eerst een volledig elektrische zware funderingsmachine in op een werk. De omgebouwde Woltman 90DR kan alles wat de...
Een vertraging van drie maanden oplopen en tóch op tijd een brugklep leveren voor een project met een uiterst krappe tijdsplanning is geen sinecure....
Michèle Blom, de eerste vrouwelijke bestuurder bij Rijkswaterstaat, stapt na zes jaar op. De topvrouw slaat een volledig nieuwe weg in, ze gaat aan...
De renovatie van het noordelijke deel van de A27 is voorlopig gegund aan Besix, Mobilis, Van Gelder en Mourik. Voor het werk is een bedrag van...
Ruim 1100 kilometer voorspanstaal brengt Tensa aan in de viaducten en fly-overs van de ring Antwerpen. Een flinke kluif voor het bedrijf dat sinds...
Minister Harbers verhoogt het budget voor het noordelijke deel van de A27. Dat is nodig om aannemers zover te krijgen het project op zich te nemen.
De ruim vijftig jaar oude Hartelbrug krijgt een grondige make-over. Aan het bouwteam van de provincie Zuid-Holland en Savera (Dura Vermeer, Hollandia...