Meer dan 1000 tevreden klanten, zo doe je dat

Meer dan 1000 tevreden klanten, zo doe je dat

Net als bij alle vergelijkings- en boekingssites zijn reviews cruciaal voor de vakmannen op Werkspot. Wim Tammer uit Biddinghuizen brak als eerste door de grens van 1000 reviews. Hier legt hij uit wat zijn geheim is.

Duizend reviews, vijfhonderd meer dan de eerstvolgende en geen foto op de site deden de wenkbrauwen hier en daar fronsen. Wie is die superklusser W.W. Tammer? Bestaat hij wel? Werkspot verzekert dat Tammer inderdaad een bijzonder succesvolle Werkspot-vakman is en wel degelijk echt bestaat. Geen foto? Dat gebeurt wel vaker, legt een medewerker van het online platform uit. En de foto die Tammer had gestuurd, was onbruikbaar. Tammer lacht hartelijk om het verhaal. “Nou je spreekt me, dus ik besta echt. Dat van die foto klopt inderdaad. Ze hadden me gebeld of ik een foto kon sturen. Ja, daar had ik helemaal geen tijd voor dus heb ik maar die vreemde gestuurd. Geintje.” Of we ook zelf een foto mogen komen maken? “Ja natuurlijk, alleen niet als ik bij een klant aan het werk ben, dat vind ik niks. Daar wil ik die mensen ook niet mee lastig vallen.”

Bang voor een slechte review?

“Nee helemaal niet, maar dat hoort gewoon niet. Inmiddels heb ik trouwens al meer dan duizend reviews. En dat hadden er ook al vijftienhonderd kunnen zijn als iedereen wat zou achterlaten. Ze zijn trouwens allemaal positief, echt. Je kan het natuurlijk ook allemaal nalezen. Mooi toch.”

Hoe krijg je al die mensen zo ver?

”Negen van de tien keer moet ik mijn motor nog starten en dan heb ik ze al een verzoek voor een review gestuurd. En als het moet, dan doe ik dat later nog een keer. De meeste mensen schrijven bijna ook meteen wat. Logisch ook, je bent net klaar en hebt een probleem voor ze opgelost. Natuurlijk zijn ze dan blij.”

Waarom doet niet iedereen dat dan?

“Geen idee. Maar het is natuurlijk ook niet alleen omdat ik het de mensen vraag dat ze wat schrijven. Ik lever gewoon net en goed werk en ik doe wat ik beloof.”

Zo simpel is het dus?

“Ja eigenlijk wel, maar blijkbaar is dat heel bijzonder. Voor mij is het echter heel logisch. Gewoon, op de tijd komen dat je hebt afgesproken. Vriendelijk en professioneel communiceren met de klanten, is ook zoiets. Dat hoort er bij. En wat ook heel belangrijk is: netjes werken. Als je ziet wat voor een puinbak sommigen achterlaten, dat is toch niet normaal? Ik niet, ik werk overal net zoals bij mij thuis. Een voorbeeld: ik heb altijd een paar sloffen bij me; die trek ik aan als ik door het huis moet lopen bij iemand. Krijg ik vaak te horen dat dat niet hoeft. Maar dat moet wel, doe ik thuis toch ook?”

Werk je ook voor de prijs die je thuis vraagt?

“Hahaha nee, dat niet. Maar ik ben wel een stuk goedkoper dan de meesten. Mensen betalen zo eenderde minder dan op andere offertes staat. Ja, daar worden ze natuurlijk ook blij van.”

Dan moet je ook wel een heleboel buitenkraantjes plaatsen?

“Ach dat valt wel mee. Ik hou er prima geld aan over hoor, verdien echt meer dan genoeg. Gewoon een kwestie van hard blijven werken.” Maar dan vooral veel kleine klussen. “Ik doe meer dan buitenkraantjes hoor. Ook veel draagmuren bijvoorbeeld. Maar het klopt, mij zal je eigenlijk nooit vinden op meerdaagse projecten. Moet er zelfs niet aan denken. Dat begint al snel op een sleur te lijken, en daar houd ik echt helemaal niet van.”

Maar op een gegeven moment zijn al die kleine klussen toch wel klaar rond Biddinghuizen?

“Ja vast, maar ik werk helemaal nooit in mijn eigen woonplaats. Moet er niet aan denken om de hele tijd hier op mijn werk aan gesproken te worden. Ik woon hier voor mijn rust. Nee, voor werk rijd ik zonder problemen het hele land door. Maakt me echt niks uit. Als ik een draagmuur weghaal, verdien ik meer dan duizend euro op een dag. Dat is toch uitstekend? Daar wil ik best ’s ochtends voor in mijn auto stappen. Ook om naar Limburg te rijden.”

En dat is dus het geheim van Tammer?

“Ja, misschien. Ik noem het zelf geen geheim hoor.”