Blåkläder ontwikkelt door te vernietigen

Blåkläder ontwikkelt door te vernietigen

Op de website van Blåkläder, een Zweedse fabrikant van werkkleding voor onder meer de bouwwereld, staat een grappig filmpje waarin de sterkte van een werkbroek wordt getest: the car lift test.

De test wordt uitgevoerd met een grote kraan, de X1900 (zo heet de broek) endrie personenauto’s. De vraag is: hoeveel auto’s kunnen er aan de broek hangen? Een auto lukt. Twee ook. Pas wanneer drie auto’s aan de broek omhoog worden gehesen, scheurt de X1900doormidden. ‘Ontwikkeling door verwoesting’, dat is de filosofie.

Professionaliteit en trots

De naam van een nieuwe collectie werkkleding van Blåkläder is Unite. Deze collectie ‘verhoogt het imago van de medewerkers en stelt het merk van het bedrijf centraal’, aldus de Zweedse fabrikant. Want: goed geklede medewerkers geven blijk van professionaliteit en trots. De serie is verkrijgbaar is zes kleuren. Het gaat om verschillende soorten broeken (met en zonder spijkerzakken, kort en lang), jassen (onder meer functionele jas en bodywarmer),bretelbroek, poloshirt en riem. Ook nieuw is Rainfighters, een collectieregenkleding. Blåkläder maakt duskleding die tegen een stootje kan.

De fabrikant test regelmatig alle grondstoffen om die gewenste kwaliteit te garanderen. In laboratoria wordt regelmatig kleding getest op scheur- en trekweerstand, slijtage kleurechtheid en krimp.

www.blaklader.nl