Foto: Imaging People

Grote bus voor grote klussen

Of het nu voor privé of zakelijk is, Mitchell Smit van Smit installatie- & daktechniek zweert bij premium automerken. Om allerlei redenen, van duurzaamheid en restwaarde tot betrouwbaarheid en uitstraling. Zijn monteurs rijden dan ook in volledig uitgeruste Mercedes-Benz Sprinters.

Foto: Shutterstock

Wat kost dat eigenlijk: een leaseauto in de prak rijden?

De reparatie- en onderhoudskosten van een gekochte bestelbus kunnen aardig oplopen. Hem in de kreukels rijden is een ramp voor menig ondernemer. Daarom kiezen steeds meer bouwbedrijven voor lease. Voor een vast bedrag is de bus verzekerd (inclusief reparatie en onderhoud). Maakt de chauffeur brokken? Dat kost slechts eigen risico. Tot zover de korte versie.

Bouwbus met een vlekkeloze carrière

Bouwbus met een vlekkeloze carrière

Elektrotechnisch installateur Mark van Gameren is een bewuste Peugeot-rijder. Met zijn grotere Peugeot Expert loopt hij wel tegen hetzelfde probleem aan als met zijn kleinere Peugeot Partner: zijn bussen zitten volgestouwd met gereedschappen en andere materialen. Een nóg grotere wagen zal er echter niet komen, een elektrische mogelijk wel…

Bedrijfswagens van Oudshoorn Elektrotechniek spelen rol in lokale gemeenschap

Bedrijfswagens van Oudshoorn Elektrotechniek spelen rol in lokale gemeenschap

Kraaien verjagen, deelnemen aan de carnavalsoptocht en Tobbedansen becommentariëren. Het zijn op het oog niet bepaald activiteiten die je van een gecertificeerd elektrotechnisch installatiebedrijf verwacht. Maar Oudshoorn Elektrotechniek speelt met zijn bedrijfswagens een belangrijke rol in de lokale gemeenschap.

Foto's: Joep de Heer

Rijtest Renault Trafic 2.0 EDC L2H1 Luxe

Het succes van de Renault Trafic is niet te stoppen. De derde generatie is al sinds 2014 op de markt. Toch werden er in 2019 nog 3.628 op kenteken gezet. De huidige Trafic draait al een poosje mee. Bij Renault vonden ze het tijd voor een opfrisbeurt. Geen grote opfrisbeurt, want de auto lijkt op het eerste gezicht amper veranderd. De grootste verandering zit dan ook onder de kap. Zo is de Trafic vanaf nu verkrijgbaar met een 2.0-liter motor en een zestraps automaat met dubbele koppeling. We zijn benieuwd!

Trots op een 200% elektrische bus

Trots op een 200% elektrische bus

"Klanten fronsen hun wenkbrauwen wel eens," vertelt Verweij. "Ze denken dat de tekst op mijn bus een flauwe grap is." Die 200 procent heeft echter betrekking op vorm én inhoud. De bus zelf is volledig elektrisch, en wie de deuren openslaat snapt die tweede 100 procent. "Als elektricien heb ik mijn bus volgestouwd met van alles en nog wat. Het is net een winkeltje met allerlei schakelaars, wandcontactdozen en meterkasten."