5 tips voor reclame op je bedrijfswagen

5 tips voor reclame op je bedrijfswagen

Dan heb je zo'n prachtige nieuwe bedrijfswagen, maar dan wil je natuurlijk er ook de nodige reclame op. Hoe beter je die reclame plaatst, hoe beter ook jouw boodschap overkomt bij het publiek. Vijf tips van reclamespecialist Marc De Bock.

Begin met de oma-test!

Yep, een extra reden dus om bij grootmoeder op de koffie te gaan. "Laat het resultaat van de belettering drie seconden zien en vraag haar onmiddellijk waarover het gaat. Als zij dat duidelijk kan vertellen, weet je dat je boodschap in ieder geval helder is!" zegt De Bock.

Zorg voor een herkenbare huisstijl.

Heel belangrijk, want hiermee kan je je onderscheiden en zorg je dat mensen je altijd en overal herkennen. "Zorg ervoor dat je overal dezelfde kleuren en lettertypes gebruikt. Met andere woorden: wees consistent in je uitingen. Met een eenduidige communicatie bepaal je de uitstraling van je onderneming. Als je telkens van lettertype verwisselt of steeds andere kleuren gebruikt, zal dat een negatieve invloed hebben op het imago en je geloofwaardigheid."

Zorg voor een eyecatcher.

Door ergens de aandacht mee te trekken, val je eerder op en zal je sneller onthouden worden. Bijvoorbeeld een ongewone kleurencombinatie, een merkpersonage, opvallend logo of gezichtsbedrog. Wees creatief!

Plaats alleen de meest belangrijke informatie op je bus.

Houd het simpel. Want hoe meer er op je bedrijfswagen staat, hoe moeilijker leesbaar het is voor de klant. Als je voorbij rijdt, hebben potentiële klanten maar een paar seconden om te zien wie je bent en je naam op te slaan. Zorg dus, dat alleen de belangrijkste informatie op je bus staat. Sowieso de naam van je bedrijf, eventueel aangevuld met je slogan of diensten en website.

Denk ook aan de achterkant!

De achterkant van je bedrijfswagen wordt namelijk het meest gelezen, zeker in de file. "Plaats daar in ieder geval je bedrijfsnaam, wat je doet en waar je te vinden bent. Een lege achterkant is een onbenutte en dus gemiste kans!" besluit De Bock.

Wekelijks op de hoogte blijven van de belangrijkste ontwikkelingen van de mkb-aannemer? Meld je dan aan voor de CobouwVak nieuwsbrief.