KENK architecten heeft het gebouw ontworpen. Opdrachtgever is woningcorporatie Nijestee.
Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties

Medewerkers van bouwer Trebbe werken in Groningen aan de realisatie van De Trefkoel fase 2. Het project behelst de ontwikkeling en bouw van in totaal 465 jongerenwoningen en veertig parkeerplaatsen. Op de begane grond is zeshonderd vierkante meter gereserveerd voor commerciële ruimten. Deze zijn bestemd voor zorg en gemeenschappelijke voorzieningen, zoals een wasserette en coffee corner. Het gebouw wordt conform de nieuwe richtlijn aardbevingsbestendig bouwen uitgevoerd. Het gebouw wordt ook CO2-neutraal.
KENK architecten heeft het gebouw ontworpen. Opdrachtgever is woningcorporatie Nijestee.
Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
JCVANKESSEL Groep via BDO Executive Search & Interim


In Assendelft wordt nieuwbouwwijk Kreekrijk ontwikkeld. Het is één van de laatste grote nieuwbouwlocaties van de gemeente Zaanstad. Komende jaren zullen er gefaseerd circa 950 woningen en enkele voorzieningen worden gebouwd.

Aan het Kenniskwartier 2A in Amsterdam-Zuid wordt gebouwd aan een groot U-vormig bouwblok, The Pulse. Het innovatieve circulaire gebouw bestaat uit vijf kavels.

Personeel van Dusseldorp Infra, Sloop en Milieu, demonteert een 26 meter hoge hoogspanningsmast uit 2006 bij een nieuwbouwwijk in het Gelderse Oosterhout.

Amsterdam groeit snel, ieder jaar met zo'n 11.000 nieuwe bewoners. Om hen de komende jaren op te vangen bouwt de stad nieuwe stedelijke woonmilieus. De toekomstige Sluisbuurt op het Zeeburgereiland is zo'n plek.

Heijmans sleept dit jaar waarschijnlijk een omzet van 2,75 miljard binnen, met een hoge brutowinst. Daar wijzen nieuwe kwartaalcijfers op.

KBK Bouwgroep, Thunnissen Groep en Bouwgroep Dijkstra Draisma maken dit jaar kans op de Cobouw50 Award voor best presterende bouwonderneming van het jaar.

De nieuwe Commandopost Vastgoed moet de bouwsector en de overheid verenigen om de komende jaren flink te bouwen voor Defensie. Er zijn tientallen miljarden mee gemoeid. De eerste bouwers en adviesbureaus sloten al aan.

Toen Lukas Schmeink in 2021 bij Van Wijnen begon, kreeg hij een heldere opdracht mee: de bouwer moest een duidelijke identiteit ontwikkelen, aan een merk bouwen. Niet langer alleen bouwen wat opdrachtgevers vroegen, maar zelf richting geven aan de markt. De rode draad werd de 'woonfabriek' - een industriële aanpak van woningbouw die schaal, snelheid en betaalbaarheid moest combineren.