De stijging in de Cobouw 50 is voor Visser een teken dat Movares op de juiste weg zit. “Achter de bekende naam Movares schuilt inmiddels een nieuwe organisatie”, vertelt ze enthousiast. “Door de krachtenbundeling van Innovus Group en Movares Nederland bouwen we verder aan Movares Smart Urban Engineering: een organisatie die beter kan inspelen op grote maatschappelijke vraagstukken in de fysieke leefomgeving.”
Die opgaven zijn volgens haar urgenter dan ooit. “Of het nu gaat om mobiliteit, woningbouw, energietransitie, waterveiligheid of klimaatadaptatie; de ruimte én de middelen in Nederland zijn beperkt. Dat vraagt om een andere manier van denken en werken. Wij willen vanuit de hele keten slimmer, sneller en duurzamer werken, met minder faalkosten, resulterend in meer maatschappelijke waarde.” Met haar kennis van de overheid en haar ervaring in zowel publieke als private samenwerkingen, weet Visser als geen ander hoe ze bruggen kan slaan tussen partijen. Die verbindende rol is essentieel nu maatschappelijke opgaven steeds meer samenwerking vragen.

Buy & Build als optie
De sterke groei van Movares is mede te danken aan de buy & build-strategie. Volgens Visser is het echter geen doel of middel op zich, maar een van de opties om de maatschappelijke opgaven sneller en beter aan te pakken. “Om dat te kunnen doen, hebben we drie dingen nodig: gepassioneerde mensen met verschillende expertises, voldoende schaalgrootte en een sterke regionale vertegenwoordiging. Die combinatie maakt dat we onze klanten beter kunnen bedienen.” De effecten van die aanpak zijn voelbaar in de praktijk. “We adviseren onze opdrachtgevers – publiek én privaat – sneller, breder en integraler dan voorheen. Dankzij onze schaalgrootte en regionale spreiding kunnen we in alle delen van het land ondersteuning bieden; van de vroege planfase tot aan realisatie.”
Mensen maken het verschil
Visser ziet de medewerkers als de grootste kracht van Movares. “Onze collega’s willen allemaal bijdragen aan een duurzamer en leefbaarder Nederland. Door te focussen op maatschappelijke meerwaarde geven we ze ruimte om hun kennis en creativiteit volledig te benutten.” Digitalisering en data gedreven werken helpen daarbij. “Met technologieën als BIM, digital twins en parametrisch ontwerpen kunnen we slimmer en duurzamer werken.” Ook de integratie van nieuwe bedrijven verloopt mensgericht. “Wij behouden het goede van ieder bedrijf en brengen culturen samen. Integratie is geen technische exercitie, maar een transitie waarbij identiteit en synergie centraal staan.”
De toekomst ziet ze met vertrouwen tegemoet. “We hebben de juiste collega’s aan boord, met een enorme betrokkenheid en drive om samen maatschappelijke impact te maken. De opgaven waar Nederland voor staat zijn groot, maar met onze kennis, onze mensen en onze partners kunnen we écht het verschil blijven maken.”
Dit artikel is gesponsord door Movares.










