Gesponsord

ASTO lanceert integrale totaaloplossing voor keukens en badkamers

ASTO lanceert integrale totaaloplossing voor keukens en badkamers

Met de opening van een volledig vernieuwde showroom in Rotterdam slaat ASTO, onderdeel van DHOMUS, een nieuwe weg in. ASTO Keukens & Badkamers behoort daarmee tot de weinige aanbieders in Nederland die keuken, sanitair en tegels volledig geïntegreerd onder één dak leveren. De uitbreiding speelt in op de groeiende vraag in de bouwsector naar efficiëntere processen, voorspelbare opleveringen en klantreizen die van begin tot eind zorgvuldig worden begeleid.

ASTO is al decennialang een vaste partner voor ontwikkelaars en aannemers. Waar het bedrijf zich voorheen vooral profileerde als keukenleverancier, groeit het nu uit tot totaalontzorger. Volgens CEO Duncan Moser is dat een logische stap: “We willen dé partner zijn voor bouwend Nederland, die zowel opdrachtgevers als eindklanten een zorgeloze ervaring biedt. In één showroom kunnen keuzes gemaakt worden voor keuken, badkamer en tegelwerk – dat maakt het proces overzichtelijk en efficiënt.”

Toekomstige woning als één geheel

Met de uitbreiding wordt in Rotterdam een plek geboden waar kopers van woonprojecten in één keer hun keuzes voor keuken, sanitair en tegels kunnen maken. Dit vereenvoudigt volgens commercieel directeur Pepijn Kokke niet alleen het proces voor de consument, maar ook voor aannemers en ontwikkelaars die verantwoordelijk zijn voor de oplevering van projecten. Het hele traject wordt uit handen genomen. “Hierdoor zijn projecten voorspelbaarder in planning en oplevering, efficiënter in uitvoering én dragen we bij aan de ultieme klantreis. En dat is een belangrijke ontwikkeling voor bouwprojecten en woningkopers in de regio”, stelt Kokke.

De Rotterdamse showroom maakt het mogelijk om bewoners in één bezoek door hun toekomstige woning te leiden, waarbij keuken, badkamer en tegelwerk als één geheel gepresenteerd worden. Kokke: “Dit vereenvoudigt niet alleen de keuze voor de klant, maar zorgt ook dat opleveringen sneller en met minder fouten verlopen.”

De Rotterdamse showroom maakt het mogelijk om bewoners in één bezoek door hun toekomstige woning te leiden, waarbij keuken, badkamer en tegelwerk als één geheel gepresenteerd worden.
De Rotterdamse showroom maakt het mogelijk om bewoners in één bezoek door hun toekomstige woning te leiden, waarbij keuken, badkamer en tegelwerk als één geheel gepresenteerd worden.

Een logische stap

De integratie van keuken- en badkamerkeuze in één showroom is geen experiment. In Waardenburg draait het concept al bijna vijftig jaar succesvol onder de naam Huysinc, voorheen Van Wanrooij Warenhuys. Met de opening in Rotterdam wordt deze aanpak nu naar de regio Rijnmond gebracht. “Wat in Waardenburg al bijna 50 jaar succesvol draait, brengen we nu naar Rotterdam. Daarmee vergroten we niet alleen ons verzorgingsgebied, maar zetten we ook een nieuwe standaard in de regio”, zegt Moser.

De verschillende labels onder het moederbedrijf hebben de afgelopen jaren met bekende bouwbedrijven en aannemers samengewerkt aan prestigieuze projecten door heel het land. Spraakmakende projecten in de Rotterdamse regio zijn onder meer de samenwerking met Provast aan de Markthal en de Zalmhaventoren, de hoogste woontoren van de Benelux.

Keuken en badkamer zijn tegenwoordig bepalend voor de uitstraling én de verkoopbaarheid van een woning. “De nieuwe showroom speelt hier nadrukkelijk op in”, zegt Kokke. “Warme tinten, natuurlijke materialen en eigentijdse opstellingen weerspiegelen de laatste woontrends. Het aanbod varieert van toegankelijke instapmodellen tot high-end oplossingen, waardoor verschillende doelgroepen zich in het assortiment herkennen. Met meer dan 1.500 m² en ruim 50 keuken-, badkamer- en tegelopstellingen en met de uitstraling en allure van een boutique showroom bieden we de consumenten een totaalconcept.”

“Voor ontwikkelaars en beleggers betekent dit dat zij altijd een passende invulling kunnen vinden, of het nu gaat om grootschalige projecten in het middensegment of exclusieve wooncomplexen. Dit vergroot niet alleen de tevredenheid bij de eindklant, maar ook de commerciële slagkracht van projecten.”

Kokke: 'Het aanbod varieert van toegankelijke instapmodellen tot high-end oplossingen, waardoor verschillende doelgroepen zich in het assortiment herkennen.'
Kokke: 'Het aanbod varieert van toegankelijke instapmodellen tot high-end oplossingen, waardoor verschillende doelgroepen zich in het assortiment herkennen.'

Sterke basis, nieuwe energie

ASTO staat al jarenlang bekend om zijn hoogwaardige keukens, maar de vraag naar een compleet aanbod groeide vanuit de markt. Wat begon met een klein assortiment sanitair, kreeg met de overname door Waterland Private Equity een flinke impuls. Onder toeziend oog van oud-eigenaar Benno Waalboer en in samenwerking met projectpartners werd een deel van het magazijn en de showroom omgevormd tot een nieuwe badkamershowroom. Sharad van Roggen, accountmanager en operationeel verantwoordelijk voor de uitbreiding, zegt hierover: “Met de nieuwe badkamershowroom versterken we onze waardepropositie. Het is een investering in ons team én in onze klanten: collega's ervaren dat er in hun werk wordt geïnvesteerd, terwijl klanten de kracht van een complete klantreis ervaren. Niet alleen het eindresultaat telt, maar ook de weg ernaartoe – en dat geeft ons samen volop energie.”

De opening van ASTO Keukens & Badkamers markeert een nieuwe fase voor het bedrijf. Waar de integratie binnen DHOMUS de afgelopen jaren vooral achter de schermen plaatsvond, wordt nu zichtbaar geïnvesteerd in de merkidentiteit én in de samenwerking met de bouwsector.

Dit artikel is gesponsord door DHOMUS.

Onderwerpen beheren

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.