artikel

Een nieuw dak, een nieuw gezicht

bouwbreed 1257

Het Kalzip Vario RT systeem maakt het mogelijk om de felsbanen nog sneller en nog eenvoudiger op allerlei verschillende ondergronden en onderconstructies te plaatsen. Vaak zelfs, zonder dat de oude dakbedekking en isolatielaag hoeven worden te verwijderd. Zo wordt niet alleen op montagetijd en -kosten bespaard, maar ook op sloopkosten en de kosten van afvalverwerking. Bovendien kan het gebouw tijdens de renovatie vaak gewoon in gebruik blijven.

Een nieuw dak, een nieuw gezicht

De Kalzip felsbanen zijn door de verschillende leverbare baanvormen geschikt voor vrijwel alle dakvormen en ze zijn leverbaar in veel verschillende kleuren en afwerkingen. Bij een dakrenovatie hoeft echter niet per se vastgehouden te worden aan de bestaande dakvorm of zelfs dakfunctie: de dakvorm kam eenvoudig worden gewijzigd. Een constructie en dakbedekking met een laag eigen gewicht bovenop het bestaande dak kunnen de uitstraling van een gebouw ingrijpend verbeteren. Ook het toevoegen van functies behoort met tot de mogelijkheden; met AluPlusSolar of SolarClad en Kalzip NatuurDak kan een dak tot energiedak of (beloopbaar) groendak worden gemaakt.

 

Thermische en akoestische isolatie

Een belangrijke reden voor het renoveren of vervangen van daken is vaak, dat het bestaande dak niet meer aan de eisen voldoet. Functioneel, omdat het niet langer waterdicht is, of bouwfysisch: omdat de isolatiewaarde niet meer aan de eisen voldoet of omdat er klachten in verband met condensvorming of geluidsoverlast zijn. Los van de esthetische voordelen die renovatie biedt, zijn ook de functionele en bouwfysische eisen met één ingreep te tackelen. Afhankelijk van de profielhoogte van de gekozen felsplaatbedekking is een isolatiepakket mogelijk, dat ruimschoots aan de eisen van het Bouwbesluit kan voldoen. Tegelijkertijd kan hiermee de akoestische isolatiewaarde van het dak worden verbeterd. De felsbanen zijn bovendien blijvend waterdicht en zonder doorboringen te installeren.

 

Meer informatie over de felsbanen op NBD-online >>

Reageer op dit artikel