Gesponsord

'We zijn geen gewone leverancier, maar een partner die meedenkt'

'We zijn geen gewone leverancier, maar een partner die meedenkt'

FAKRO is meer dan een fabrikant. Met korte lijnen, meedenkende experts uit de praktijk en innovatieve daglichtoplossingen vormt het bedrijf een partner die projecten vooruithelpt. Van prefab bouw tot renovatie.

Wie een daglichtoplossing voor het dak zoekt, zoekt in de eerste plaats een kwalitatief hoogwaardig product. Om die reden vinden de grootste woningbouwers van Nederland al tientallen jaren de weg naar FAKRO (zie kader), zegt Bart Peters, commercieel directeur van FAKRO Nederland. “Het zijn grote klanten die natuurlijk niets aan het toeval overlaten. Dat zegt wel iets over onze producten. Ze zijn van bewezen kwaliteit en dat zie je ook terug in de garantietermijnen die we aanbieden. 10 jaar is de gebruikelijke garantie op dergelijke producten. Wij gaan echter een stapje verder. Op het glas en de scharnieren zit maar liefst 20 jaar garantie en op hagelschade op het glas zelfs levenslange garantie.” Aan producten met zulke kwaliteit hangt doorgaans een stevig prijskaartje. Maar daarvan is bij FAKRO geen sprake. “Klanten weten dat de prijs-kwaliteitverhouding bij ons goed is.”

Samen met de klant oplossingen vinden

Liever legt Peters overigens de nadruk op de relaties met die klanten. Daarbij is FAKRO geen gewone leverancier, maar meer een echte partner die meedenkt over passende oplossingen. “Dat heeft alles met onze geschiedenis te maken. We zijn in 1974 begonnen als dakdekkersbedrijf. Ons DNA ligt in de praktijk, op het dak. Daar halen we nu voordeel uit. We hebben bijvoorbeeld nog veel praktijkmensen rondlopen, die precies weten wat er bij onze klanten speelt. Ze kunnen dus op een heel praktische manier meedenken over oplossingen voor praktijksituaties. Zo zijn we voor de prefab bouw in samenwerking met de industrie gekomen tot inbouwoptimalisatie. Daarbij wordt alles in de fabriek voorgemonteerd en vervolgens verpakkingsvrij aangeleverd.” Bij echt partnership horen volgens Peters ook korte lijnen. “Bij ons geen anonieme chatbots of telefonisch continu worden doorverbonden. Maar vaste contactpersonen, die je kennen en een persoonlijke zakelijke relatie met je opbouwen.”

'We zijn in 1974 begonnen als dakdekkersbedrijf. Ons DNA ligt in de praktijk, op het dak.'
'We zijn in 1974 begonnen als dakdekkersbedrijf. Ons DNA ligt in de praktijk, op het dak.'

Duurzaam en innovatief

Vele projectontwikkelaars en andere bedrijven in de bouwsector waarderen deze persoonlijke aanpak. Maar het is ze zoals gezegd vooral te doen om de kwaliteit. En tegenwoordig natuurlijk ook de duurzaamheid. Ook op dat gebied gaat FAKRO innovatief te werk, bijvoorbeeld met de Greenview dakramen. “Het innovatieve ontwerp neemt de strenge normen op het gebied van energie-efficiency, gezonde luchttoevoer, geluidsisolatie, ergonomie en design hierbij als uitgangspunt. Bij de productie van de Greenview dakramen is deels gebruikgemaakt van duurzame energie. Ook zijn er minder grondstoffen voor nodig, bijvoorbeeld omdat de kunststof modellen zoveel mogelijk zijn geproduceerd met gerecycled kunststof.” Deze innovatieve dakraamserie benadrukt hoe FAKRO te werk gaat: “met het milieu én de toekomst in gedachten”, zegt Peters.

Dit artikel is gesponsord door FAKRO.

NIEUW: ENTRA

Haal meer uit de energietransitie met ENTRA, platform voor duurzaamheidsmanagers en professionals. Onafhankelijk, actueel en altijd gericht op oplossingen.

Onderwerpen beheren

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.