Verkoop regel je online

Verkoop regel je online
Bas Goudkuil, Verkoopmanager bij VORM, werkt ook vanuit huis met homeDNA.

Met homeDNA regel je al meer dan tien jaar makkelijk en efficiënt alle bouwzaken online: van verkoop tot kopersbegeleiding en van bouwkwaliteit tot garantiefase. Online de verkoop regelen hoort daar alweer een aantal jaar bij en doe je met de module Verkoop. Zeker onder de huidige omstandigheden komt dit goed van pas. Wij vertellen je hoe deze online tool werkt en hoe bouw- en ontwikkelbedrijf VORM dit regelt.

Koperswerving

Met de module Verkoop regel je het hele verkooptraject, van geïnteresseerde tot koper. Je begint met het verzamelen van geïnteresseerden door het opstellen van een online belangstellingsformulier.  Vervolgens kan hier (automatische) opvolging aan worden gegeven doordat het systeem de geïnteresseerde opneemt in de mailinglijst. Iedere nieuwsbrief die je maakt, kan zo in een keer aan een grote groep geïnteresseerden gestuurd worden. Of aan een selectie op basis van voorkeuren. Ook afmelden gaat geheel automatisch, zodat je altijd aan de AVG voldoet. Natuurlijk is het ook mogelijk geïnteresseerden individueel te benaderen, bijvoorbeeld via de mail of telefonisch.

Met de module Verkoop regel je het hele verkooptraject”

Per geïnteresseerde gespreksverslagen maken in homeDNA

In homeDNA kun je vervolgens per geïnteresseerde gespreksverslagen maken, die jouw collega's -als ze de juiste rechten hebben- makkelijk in kunnen zien. Dit helpt om geïnteresseerden vast te houden en uiteindelijk naar een koper te converteren. Vanaf start verkoop van het project kun je werken met inschrijfformulieren, waarop potentiële kopers het bouwnummer van hun eerste, tweede en derde voorkeur kunnen aangeven.

We bouwen een thuis voor onze kopers”

Zo zet VORM online dienstverlening in

Bouw- en ontwikkelbedrijf VORM werkt al jaren met homeDNA. Ze gebruiken de online dienstverlening tijdens het gehele proces van geïnteresseerde tot aan koper. Bas Goudkuil, verkoopmanager bij VORM, benadrukt dat de klant, in welk stadium ook, altijd voorop wordt gesteld. “De klant is ons uitgangspunt, daar bouwen we voor. Binnen VORM zeggen we altijd: we bouwen niet slechts een huis met stenen, maar we bouwen een thuis voor onze kopers. Een plek waar de klant zich prettig voelt om te werken, wonen en herinneringen te maken.”

The New U in hartje Utrecht

Zo ook bij nieuwbouwproject The New U in hartje Utrecht. Hier schrijft een potentiële koper zich in op de website als belangstellende. Vervolgens ontvangt hij een inlog voor het digitale woningdossier, waar meer informatie over het project staat. De potentiële koper wordt vanaf nu op de hoogte gehouden over van alles. Zoals een datum van de presale of wanneer het project in verkoop gaat. Het inschrijfformulier wordt direct in het woningdossier ingevuld. Deze data komt ook automatisch in homeDNA terecht. Zo kun je de klantreis goed volgen en beïnvloeden. Als een potentiële koper uiteindelijk een koper wordt, kan zelfs het belangrijkste proces simpelweg online afgehandeld worden: het ondertekenen van de Koop- en Aannemingsovereenkomst gebeurt digitaal!

De coronacrisis vraagt om creativiteit”

Digitaal ondertekenen

De coronacrisis vraagt om creativiteit. Bij elkaar komen om documenten te ondertekenen is momenteel niet wenselijk. homeDNA heeft daar een oplossing voor: het digitaal ondertekenen van documenten. Zo wordt het hele ondertekenproces gemakkelijk vanuit huis afgehandeld. Bovendien houdt dit de snelheid er goed in. Naast deze omstandigheden zijn er nog tal van redenen om de processen online te regelen. Denk aan kopers die momenteel in het buitenland woonachtig zijn en door deze werkwijze niet speciaal naar Nederland hoeven te reizen. Super klantvriendelijk!

Veel soorten documenten

Voor VORM, dat een brede dienstverlening heeft, is dit een uitkomst omdat allerhande partijen verschillende soorten documenten moeten ondertekenen. Waaronder als belangrijkste de koop- en aannemingsovereenkomsten of de reserveringsovereenkomsten.

Managen van de 'onderteken-flow'

De verschillende stappen tijdens het digitaal ondertekenen zijn onderdeel van de ‘onderteken-flow’. Zo begint het bij VORM met de makelaar die de overeenkomst in homeDNA uploadt en koppelt aan de koper. De vervolgstappen, waarbij je de flow langs de verschillende partijen per type document kunt instellen, verlopen geheel automatisch. Nadat de verschillende stappen zijn doorlopen en het document door alle partijen ondertekend is, krijgen alle deelnemers een bevestiging. Het ondertekende document is dan ook meteen terug te vinden in het woningdossier van homeDNA.

Tijdens de onderteken-flow kun je in homeDNA elke stap volgen”

Status volgen

Tijdens de onderteken-flow kun je in homeDNA elke stap volgen. Zo weet je waar het document zich bevindt en kun je de status op ieder moment nauwlettend volgen. Ook kun je inzien wanneer én hoe laat het document door alle gepasseerde partijen ondertekend is. Handig, toch?

Rechtsgeldig

Voor het rechtsgeldig kunnen ondertekenen van documenten werkt homeDNA samen met Evidos, marktleider op het gebied van digitale identiteit en handtekening. Zij hanteren een veilige en gebruiksvriendelijke methode voor het ondertekenen van PDF-bestanden, die bovendien direct in het online woningdossier terecht komen. Je kunt losse documenten laten ondertekenen, zoals offertes en een meer-minderwerk tekening, maar natuurlijk ook de KAO. Dit is, zeker in deze tijd, een echte uitkomst voor zowel projectontwikkelaar als koper.

Tijdelijk aanbod

Om het online werken in deze tijd vooruit te helpen heeft homeDNA nu een leuk aanbod: je krijgt de module Verkoop nu tijdelijk de eerste 3 maanden cadeau. Via de website kun je contact opnemen voor een demo of een vrijblijvend gesprek.

Dit artikel is gesponsord door homeDNA

Klant: Live Nation Entertainment, Leutgeb
Entertainment Group GmbH. Ontwerp: Florian Wieder, Wieder Design. Foto: Ronja Hartmann.

Hoe Unbranded Adele's concertreeks bouwde met hulp van Exact

Van Vandaag Inside tot de MTV Awards en de concertreeks van Adele: decorbouwer Unbranded werkt aan uiteenlopende projecten. Het Hilversumse bedrijf werkt sinds januari met Exact-software, waardoor alle processen in één tool samenkomen. "Zo kunnen we ons volledig focussen op geweldige producties", zegt general manager Mikael Olsthoorn.

Vlnr (boven): Klaas Norel, Eugene Koster, Robin van der Heiden, Mark Nouws. 
Vlnr (beneden): Age Tanja, Caroline Elderhorst, Sander Twigt.

Anchor: 'Bouw verandert, maar risicomanagement blijft ongewijzigd'

Van traditionele bouw naar prefabricage, van bierviltje naar BIM, van baksteen naar biobased, van handmatig naar machinaal en digitaal; de bouwwereld verandert in rap tempo. Eén ding is volgens Anchor Insurance niet veranderd: het proces van risicomanagement. "Onze taak als verzekeringsmakelaar is al jaren dezelfde: risico's beheersbaar en inzichtelijk maken voor klanten, groot en klein."

Mandemaat in Assen.

Hegeman: 'We moeten af van het traditionele aannemersdenken'

Een modulair bouwsysteem voor utiliteitsbouw, Delos Modulair: daarmee gaat Hegeman Bouw & Infra de komende tijd de boer op. Het eerste raamcontract volgens dit nieuwe concept is binnen, met het consortium Het Schoolvoorbeeld. Het gaat om de realisatie van ongeveer dertig hoogwaardige, duurzame en flexibele scholen in Amsterdam, in samenwerking met verschillende ketenpartners. ''We moeten af van het traditionele aannemersdenken'', zegt algemeen directeur Willem van der Linde.

Vlnr: Bart Kemper, Niels Schuurman en Corine Jongerman.

Lagemaat: van papieren administratie naar digitale efficiëntie

Lagemaat is een familiebedrijf dat vooroploopt in de sloopbranche. Het was enkele jaren geleden dan ook tijd voor het digitaliseren van bedrijfsprocessen met de software van AFAS en Cleverdesk. Hierdoor heeft Lagemaat de papierstroom enorm verminderd, halen medewerkers snel de juiste informatie naar voren en is de foutgevoeligheid afgenomen.