Bouwmensen Hengelo gaat de eerste uitgave van de Tiny Tukker doorontwikkelen; het moet volledig ecologisch, circulair en off-grid worden. In de zomer van 2017 werkt een nieuwe groep leerlingen aan Tiny Tukker 2.
SBB
Mbo-leerlingen van de Bouwmensen Twente Hengelo, het regionaal kennis- en opleidingscentrum voor de bouw, bouwen de eerste Twentse mobiele Tiny House. De 'Tiny Tukker' bestaat volledig uit prefabonderdelen, gebouwd door de leerlingen zelf. Naast het timmerwerk voerden ze ook de binnenafwerking en het installatiewerk uit.
Bouwmensen Hengelo gaat de eerste uitgave van de Tiny Tukker doorontwikkelen; het moet volledig ecologisch, circulair en off-grid worden. In de zomer van 2017 werkt een nieuwe groep leerlingen aan Tiny Tukker 2.
In Assendelft wordt nieuwbouwwijk Kreekrijk ontwikkeld. Het is één van de laatste grote nieuwbouwlocaties van de gemeente Zaanstad. Komende jaren zullen er gefaseerd circa 950 woningen en enkele voorzieningen worden gebouwd.
Aan het Kenniskwartier 2A in Amsterdam-Zuid wordt gebouwd aan een groot U-vormig bouwblok, The Pulse. Het innovatieve circulaire gebouw bestaat uit vijf kavels.
Personeel van Dusseldorp Infra, Sloop en Milieu, demonteert een 26 meter hoge hoogspanningsmast uit 2006 bij een nieuwbouwwijk in het Gelderse Oosterhout.
Amsterdam groeit snel, ieder jaar met zo'n 11.000 nieuwe bewoners. Om hen de komende jaren op te vangen bouwt de stad nieuwe stedelijke woonmilieus. De toekomstige Sluisbuurt op het Zeeburgereiland is zo'n plek.
Roel van Elk (45) verkocht een meerderheidsbelang van zijn bedrijf Elk Groep aan private-equityhuis Waterland. Nu wil hij een van de grootste onderhoudsbedrijven van Nederland worden én het meest innovatieve. "Traditionele bouwbedrijven zijn echt verschríkkelijk."
Groei is geen primaire doelstelling van de Van Herk Groep uit Sliedrecht. Wel snel, betaalbaar en duurzaam bouwen, met - altijd - de eindgebruiker in het achterhoofd. "Mensen gaan bij ons vóór gebouwen. Dat zit in onze cultuur", zegt directeur Arno Hokke.
Koninklijke BAM Groep gaat samen met het Spaanse Ferrovial 400 kilometer spoor aanleggen tussen Londen en Birmingham. De hogesnelheidslijn gaat naar verwachting zo'n 3,6 miljard euro kosten.
Na een aantal mindere jaren gaat het de A.Hak Groep weer voor de wind. Onder meer de energie- en watertransitie spelen de ondergrondse infrabouwer in de kaart.