Alliance Tire Group kondigt nieuwe serie OTR-banden aan

Alliance Tire Group kondigt nieuwe serie OTR-banden aan

De Alliance Tire Group (ATG) gaat het programma OTR-banden verder uitbreiden. In de eerste helft van 2017 moet dat voor het grootste deel zijn beslag krijgen. Daarbij speciale aandacht voor de dubbelluchts Dualmaster A560. Volgens schema komen in het eerste kwartaal van 2017 een zestal nieuwe banden beschikbaar. Ze zijn bedoeld voor graders en wielladers.

De Alliance Tire Group (ATG) gaat het programma OTR-banden verder uitbreiden. In de eerste helft van 2017 moet dat voor het grootste deel zijn beslag krijgen. Daarbij speciale aandacht voor de dubbelluchts Dualmaster A560.

Volgens schema komen in het eerste kwartaal van 2017 een zestal nieuwe banden beschikbaar. Ze zijn bedoeld voor graders en wielladers. Aansluitend volgen een drietal banden voor dumptrucks en tot slot in het tweede kwartaal drie banden voor vorkheftrucks. Begin 2017 wordt voor graafmachines ook de nieuwe Digimaster in drie afmetingen toegevoegd. Verder krijgen enkele typen band, zoals de Super Smooth SDS en de LHD 500 SDS een nieuw loopvlakpatroon en geldt dat ook voor de Beefy Baby SDS voor schrankladers.

Dualmaster A560
Dubbelluchtbanden voor graafmachines zijn een verhaal apart, want de manier waarop de beide banden naast en aan elkaar worden bevestigd is van groot belang voor hun levensduur en gebruiksgemak. De Belgische aannemer Luc Bosch koos voor de Alliance Dual Master A506 in formaat 315/80R22,5 omdat hij afwil van lekrijden. “Uitvaltijd door lekrijden leidt snel tot aanzienlijke economische schade,” vertelt hij uit ervaring. “Bandenschade gebeurt in de meeste gevallen op uw ruw werkterrein. Een gevolg is een lange uitvaltijd voor de machine.”

Nauw contact
De speciaal ontworpen zijwand van de Dual Master A506 maakt nauw contact tussen de twee banden mogelijk. Zonder dat er een speciale rubberen ring tussen geplaatst moet worden zorgt dit ervoor, dat er geen stenen tussen beide banden gaan zitten. Door de keuze voor radiaalbanden gaat het loopvlak langer mee. Verder biedt het robuuste karkas, dat voorzien is van sterke staaldraden, een goede bescherming tegen lekke banden. Luc Bosch claimt dan ook dat de Dual Master heel wat werk en geld heeft bespaard. “We hebben de banden meer dan 6000 uur onafgebroken kunnen gebruiken en zonder defecten op de Doosan DX 190 W. We verwachten er op zijn minst nog eens 1000 uur bovenop.”
De Dual Master is overigens zowel in het terrein als op de weg inzetbaar.
Meer info: www.atgtire.com/nl/Default.aspx.