partner nieuws

Offerteadviseur herstelt vertrouwen tussen consument en aannemer

bouwbreed 500

Websites die voor kluswerk contact leggen tussen consument en vakman zijn er legio. Maar een website die zich in het bijzonder toelegt op het adviseren over de offertes, dat zou weleens een gat in de markt kunnen zijn.

Offerteadviseur herstelt vertrouwen  tussen consument en aannemer

Door onafhankelijk en klantgericht advies wil website Offerteadviseur.nl het vertrouwen herstellen tussen consument en aannemer. De website opent met een duidelijk statement: “De ‘bouwfraude’ heeft gezorgd voor een verlaagd vertrouwen in de aannemer. Het probleem is dat een ‘leek’ meestal geen inzicht heeft in een goede prijs. Wat blijkt is, dat de prijzen van bijvoorbeeld een schilder voor de buitenkant van een huis tot wel 30 procent (en soms wel tot 50 procent!) kan verschillen met andere schildersbedrijven. De consument is meestal niet op de hoogte van het uurtarief en weet niets van de inkoop- en materiaalprijzen.”

Daarmee loopt hij het risico, dat hem van alles wordt wijsgemaakt. Dat jaagt de kosten op en beschaamt het vertrouwen, want deze verhalen gaan als een lopend vuurtje binnen families, in vriendenkringen en niet te vergeten naar de buren.

Dat moet én kan anders

Bij Offerteadviseur vinden ze dat het anders moet én kan: “Met deze website willen wij een einde maken aan de zoektocht van particulieren en bedrijven door hen één betrouwbaar platform aan te bieden waar vraag en aanbod bij elkaar komen. Daarnaast willen wij een offerteaanvrager niet alleen voorzien van offertes, maar ook van de noodzakelijke informatie.”

Wat zij in de basis doet, gaat verder dan consumenten in contact brengen met vakmannen in de regio. De website biedt namelijk een veelheid aan informatie om de consument beter inzicht te geven. Zo zijn er allerhande kostenindicaties over allerlei verbouwingen te vinden; handige checklists zodat er niets over het hoofd wordt gezien en een overzicht van alle beschikbare verbouwsubsidies. Bovendien zijn er handige calculators waarmee de kosten gemakkelijk zijn te berekenen. Belangrijk zijn ook de gouden tips voor het vergelijken van offertes, met als belangrijkste “Voorkom een hoop stress en tijd en ga voor een echte vakman.”

offerteadviseur-consument-en-aannemer-in-contact

Offertes vergelijken

De website is een enorme bron van kennis. Geloof het niet maar ga zelf kijken: er is van meer dan 600 klussen uitgebreide informatie te vinden. Van de kosten van een alarminstallatie tot die van een vliering in de woning. Maar er zijn ook lange lijsten over de tuin, over verbouwen en over duurzame oplossingen zoals zonnepanelen en spouwmuurisolatie. Voor de consument erg handig, want partijen als MilieuCentraal en de Consumentenbond raden ten zeerste aan om bij een verbouwing offertes te vergelijken.

Ook voor de vakman

De website is ook voor de vakman erg interessant. Er wordt namelijk alleen met professionele bedrijven gewerkt, zodat opdrachten goed en naar tevredenheid van de klant worden uitgevoerd. Offerteadviseur garandeert de vakman dat hijzelf direct contact kan opnemen met aanvragers om een offerte uit te brengen. Verder is er minimale concurrentie, zijn er geen rare abonnementskosten of inschrijf- dan wel administratiekosten, wordt een vaste prijs gerekend per offerte-aanvraag, is er geen opzegtermijn en worden zowel de vakmannen als de klanten zo goed mogelijk ondersteund.

Duidelijk onderscheid

Dit allemaal is in principe niet iets nieuws. Er zijn tal van leadbedrijven die het op deze manier aanpakken. OfferteAdviseur onderscheidt zich dan ook, doordat het een klein bedrijf is, dat snel kan schakelen. Doordat het geen vaste hoge kosten heeft door veel personeel en grote huurpanden, kan de prijs per lead laag blijven. Meedenken met de klant, snel contact met de directie, het is allemaal mogelijk. Daar waar het moeilijker is voor grote bedrijven, is het juist gemakkelijk schakelen voor een kleiner bedrijf.

Ander punt is, dat de leads die zij zelf verzorgen worden behandeld als diamantjes. Dat is niet het geval bij alle leadbedrijven in de verbouwbranche. Omdat de consument zelf op zoek is naar een product of dienst, wordt elke lead gecontroleerd en is daardoor van hoge kwaliteit.

Minimale concurrentie

Helaas gebeurt het nog wel eens dat een leadbedrijf één lead stuurt naar vijf of zes bedrijven. De consument zit niet te wachten op zoveel offertes: de ervaring leert dat drie in principe genoeg is. Dat levert een win-win situatie op. Bedrijven genieten van minimale concurrentie. Bovendien kunnen zij dankzij het platform zeer snel een offerte, maar ook andere bijlagen zoals een brochure, uitbrengen. Klanten hebben daardoor snel hun offertes en de aangesloten bedrijven kunnen sneller schakelen. Bedrijven kunnen altijd meedenken en een nieuwe optie kan desgewenst snel worden toegevoegd aan het platform.

 

Tekst Pieter de Mos / Beeld: Offerteadviseur

Dit artikel is gesponsord door de OfferteAdviseur.

Reageer op dit artikel