Nog lichtere lichtgewicht stenentrailer bij Pacton

Nog lichtere lichtgewicht stenentrailer bij Pacton

Pacton benadrukt dat licht bouwen nooit ten koste gaat van duurzaamheid en inzetbaarheid. De nieuwe 'X-Light' kraanoplegger heeft dan ook gewoon een kraanrandprofiel van 20 mm. Dat maakt de oplegger geschikt voor een autolaadkraan van 16 Ton/meter. Na de IAA zal een uitgebreid praktijktestprogramma beginnen. Gelijktijdig zullen de testen voor de ladingzekeringscertificaten worden afgerond. Eigen

Pacton benadrukt dat licht bouwen nooit ten koste gaat van duurzaamheid en inzetbaarheid. De nieuwe 'X-Light' kraanoplegger heeft dan ook gewoon een kraanrandprofiel van 20 mm. Dat maakt de oplegger geschikt voor een autolaadkraan van 16 Ton/meter.

Na de IAA zal een uitgebreid praktijktestprogramma beginnen. Gelijktijdig zullen de testen voor de ladingzekeringscertificaten worden afgerond.

Eigen gewicht van slechts 6860 kg

Door gebruik te maken van thermoplastisch composietmateriaal voor de zijborden en de vloer komt de TPL.339.C-B 'X-Light' die op de IAA tentoongesteld wordt op een eigen gewicht van slechts 6860 kg. Dit betekent een verdere gewichtsbesparing van maar liefst 660 kg ten opzichte van de normale lichtgewichtversie.

Op collectieve stand RAI vereniging

De oplegger is voorzien van SAF Intra CD Integral 9 tons schijfremassen waarvan de achterste twee gestuurd worden door middel van stangen. De oplegger staat op aluminium velgen en is voorzien van vetsmering, een aslift, bindvoorzieningen voor ladingzekering en een gereedschapskist. Met andere woorden: een complete en direct inzetbare lichtgewicht.

Pacton maakt deel uit van de collectieve stand van de RAI vereniging. Standnummer: Hal 25 C52. Daarnaast staat Pacton op het buitenterrein op FG G63.