Zorgdomotica, hét zorgsysteem van de toekomst

Gelukkig biedt Zorgdomotica mogelijkheden om medewerkers in zorginstellingen te ondersteunen, zodat zij de toenemende intensievere zorgvraag voor hun cliënten kunnen blijven verlenen. Ook draagt Zorgdomotica er toe bij dat cliënten langer zelfstandig kunnen blijven wonen. Croon biedt hiervoor innovatieve oplossingen aan langdurige zorginstellingen. Eerder gebeurde dat al bij Sutphene in Zutphen en bij Zorggroep Tangenborgh

Gelukkig biedt Zorgdomotica mogelijkheden om medewerkers in zorginstellingen te ondersteunen, zodat zij de toenemende intensievere zorgvraag voor hun cliënten kunnen blijven verlenen. Ook draagt Zorgdomotica er toe bij dat cliënten langer zelfstandig kunnen blijven wonen. Croon biedt hiervoor innovatieve oplossingen aan langdurige zorginstellingen. Eerder gebeurde dat al bij Sutphene in Zutphen en bij Zorggroep Tangenborgh in Emmen. Op 23 augustus werd het contract met zorginstelling De Woonmensen in Apeldoorn getekend.

Het leveren van complete zorgsystemen gaat gepaard met een andere klantbenadering. Voorheen werd gerealiseerd wat de adviseur in het bestek had opgenomen. Nu bespreekt Croon de mogelijkheden op basis van functionele eisen en wensen, waaruit de klant een pakket aan voorzieningen kiest dat precies aansluit bij het zorgproces van de instelling. Croon biedt dit geheel aan systemen geïntegreerd en gekoppeld aan. Technologisch is er veel mogelijk. Denk bijvoorbeeld aan sensorsystemen die het welzijn van de cliënt in de gaten houden zonder hun privacy te beperken. Ook zijn er systemen die detecteren of de cliënt uit bed valt, dwaaldetectiesystemen voor dementerende cliënten en alarmeringssystemen voor cliënten en zorgmedewerkers.

Daarnaast vergemakkelijken de Zorgdomotica voorzieningen het werk van de zorgverleners. Een voorbeeld vormt een Touchscreen op de cliëntenkamer, waarop altijd de meest actuele informatie in het Elektronisch Patiënten Dossier (EPD) en andere relevante informatie is op te roepen. Het zorgsysteem biedt automatisch rapportages over de laatste relevante ontwikkelingen rond de cliënt.

Tevens zijn er voor cliënten mogelijkheden voor bijvoorbeeld deur/video-intercom, de kabelkrant, thuiswinkelen en screen-to-screen communicatie met familieleden.