Sinds een jaar loopt er een tunnel onder het nabijgelegen spoor. Deze maakt de verbinding naar het centrum van Zutphen, op de foto in de achtergrond. Volgend jaar is ook de parkeergarage operationeel.
SBB
Heijmans bouwt in het Noorderhavengebied in Zutphen aan nieuwbouwwoningen. De woningen, op het industrieel erfgoed geïnspireerde pakhuiswoningen, liggen tussen de voormalige Zutphense broodfabriek en het Pakhuis. Met de jachthaven op steenworpsafstand en de verscheidene oude fabriekspanden lijkt de handel en nijverheid nog aanwezig te zijn op het voormalige Reesinkterrein.
Sinds een jaar loopt er een tunnel onder het nabijgelegen spoor. Deze maakt de verbinding naar het centrum van Zutphen, op de foto in de achtergrond. Volgend jaar is ook de parkeergarage operationeel.
Medewerkers van Voorbij Funderingstechniek slaan de eerste paal voor een noodbrug voor fietsers en voetgangers in de Amstel naast de Berlagebrug. 'De poort tussen Oost en Zuid' uit 1932 voldoet niet meer aan de wettelijk gestelde eisen voor veiligheid.
Bouwcombinatie Nieuw-Zuid (Mobilis, Boskalis, Van Gelder) schuift een dakdeel van de toekomstige Brittenpassage van station Amsterdam Zuid zo'n 22 meter op richting de A10 Zuid. Het gaat om een betonnen plaat van 70 bij 14,5 meter met een gewicht van 3 miljoen kilo.
Met de nieuwe visvriendelijke gemalen Harich Elahuizen en Groote Noordwolderpolder houden de bewoners van het Friese Elahuizen en omgeving ook in de toekomst droge voeten.
De kademuur van de Oudezijds Voorburgwal tussen de Lange Niezel en de Oudezijds Armsteeg in Amsterdam verkeert in slechte staat. Bij onderzoek is vastgesteld dat de muur boven en onder water beschadigd is.
Roel van Elk (45) verkocht een meerderheidsbelang van zijn bedrijf Elk Groep aan private-equityhuis Waterland. Nu wil hij een van de grootste onderhoudsbedrijven van Nederland worden én het meest innovatieve. "Traditionele bouwbedrijven zijn echt verschríkkelijk."
Groei is geen primaire doelstelling van de Van Herk Groep uit Sliedrecht. Wel snel, betaalbaar en duurzaam bouwen, met - altijd - de eindgebruiker in het achterhoofd. "Mensen gaan bij ons vóór gebouwen. Dat zit in onze cultuur", zegt directeur Arno Hokke.
Koninklijke BAM Groep gaat samen met het Spaanse Ferrovial 400 kilometer spoor aanleggen tussen Londen en Birmingham. De hogesnelheidslijn gaat naar verwachting zo'n 3,6 miljard euro kosten.
Na een aantal mindere jaren gaat het de A.Hak Groep weer voor de wind. Onder meer de energie- en watertransitie spelen de ondergrondse infrabouwer in de kaart.