De Gedeputeerde Staten van de Provincie Zeeland heeft hiermee het voornemen
in een definitieve beslissing omgezet.
De Provincie Zeeland heeft de verantwoordelijkheid overgedragen aan de BV
KanaalKruisingSluiskil (KKS), die speciaal hiervoor is opgericht. Gisteravond is
het contract door BV KKS en bouwcombinatie BAM-TBI officieel getekend. De
aanneemsom is € 208 miljoen.
De Sluiskiltunnel krijgt twee geboorde buizen van elk circa 1.150 meter
lengte, die op het diepste punt ruim 33 meter beneden NAP komen te liggen. De
tunnel wordt in totaal 1.330 meter lang. De diameter van de buizen bedraagt aan
de buitenzijde circa 11 meter, hetgeen vergelijkbaar is met de
Westerscheldetunnel. De verwachting is dat het boorproces begin 2013 zal
starten.
De opdracht omvat daarnaast ook de bouw van aansluitende wegen en twee
ongelijkvloerse kruisingen. Het project wordt medio 2015 opgeleverd.