Om een geschikte kandidaat binnen te halen, moet een bedrijf zich daarom meer dan ooit goed verkopen. De ‘grote jongens’ in de sector denken minder moeite te hebben met het vinden van personeel, die koketteren met sexy projecten. Voor kleinere bedrijven is dat lastig. Om het schaap met vijf poten te vinden, moeten bedrijven hun voordelen beter benadrukken. Daarentegen kan het ook geen kwaad om eens wat breder te kijken. Als voor een bepaalde functie competenties belangrijker zijn dan technisch-inhoudelijke kennis, kijk dan bijvoorbeeld ook eens naar profielen met een technische-bedrijfskundeachtergrond.
Continu schakelt al 21 jaar tussen opdrachtgevers en kandidaten en kan meerwaarde bieden bij het realiseren van de perfecte match. Hoe? Door een goed beeld te vormen van de kandidaat en dit te schetsen aan een opdrachtgever. Wat voor type is het, wat vindt hij belangrijk binnen een bedrijf? Voor de opdrachtgever is het vervolgens belangrijk om in het gesprek met deze kandidaat goed in te spelen op die wensen en behoeftes. Zo verkoop je je als bedrijf beter en maak je meer kans op de juiste kandidaat.”