Deze binnendraaier (zero tail) is er in twee versies. Die met de canopy weegt bijna 2300 kg, de versie met de cabine iets meer dan 2400 kg. De Japanse producent van de minigraver heeft ook de ViO23-6 uitgerust met ViPPS en dat staat voor het ViO Progressive 3-Pump System. De meerdere hydraulische pompen moeten zorgen voor een optimale werkbalans tussen kracht, snelheid en bedieningsgemak. Door gebruik te maken van ViPPS zijn alle handelingen gelijktijdig en ook nog eens vloeiend uit te voeren. ViPPS werkt trouwens ook tijdens het voortbewegen en we praten dan over kruipsnelheden van 2,2 en 4,2 km/u.
De minigraver heeft een driecilinder Yanmar motor met elektronische injectie. Het is een motor van de nieuwe generatie en daardoor standaard uitgerust met een automatische vrijloop na vier seconden inactiviteit. Ook is voorzien in een ECO-mode die het toerental laag houdt. De Yanmar dieselmotor levert een vermogen van 14,6 kW bij 2400 toeren. Dat resulteert in een graafkracht van 13,1 kN op de arm en 17,5 kN indringkracht op de bak. De ViO23-6 heeft ondanks zijn compactheid een graafdiepte van maar liefst 2450 mm. Zijn draaicirkel is daarentegen slechts 690 mm. Dat alles op een standaard variabel chassis met minimale maten van 1380 mm en een maximale breedte van 1550 mm. Een stalen schild moet de stangen en buizen van de cilinders op giek en arm beschermen tegen schadelijke externe invloeden.
SBB