Het is onderdeel van het project ‘Westelijke invalsweg fase 2’. Dit omvat de aanleg van een invalsweg om de bereikbaarheid van Leeuwarden te vergroten. Het moet in het najaar van 2017 zijn afgerond.
SBB
Medewerkers van GWW-bedrijf DVJ (De Vries Joure) werken aan de herinrichting van de Snekertrekweg in Leeuwarden. Ze plaatsen een betonriool met een diameter van 80 centimeter, op een diepte van circa 4 meter. Opdrachtgever is Leeuwarden Vrij-Baan, een samenwerkingsverband van de gemeente Leeuwarden, provincie Fryslân en Rijkswaterstaat.
Het is onderdeel van het project ‘Westelijke invalsweg fase 2’. Dit omvat de aanleg van een invalsweg om de bereikbaarheid van Leeuwarden te vergroten. Het moet in het najaar van 2017 zijn afgerond.
In Assendelft wordt nieuwbouwwijk Kreekrijk ontwikkeld. Het is één van de laatste grote nieuwbouwlocaties van de gemeente Zaanstad. Komende jaren zullen er gefaseerd circa 950 woningen en enkele voorzieningen worden gebouwd.
Aan het Kenniskwartier 2A in Amsterdam-Zuid wordt gebouwd aan een groot U-vormig bouwblok, The Pulse. Het innovatieve circulaire gebouw bestaat uit vijf kavels.
Personeel van Dusseldorp Infra, Sloop en Milieu, demonteert een 26 meter hoge hoogspanningsmast uit 2006 bij een nieuwbouwwijk in het Gelderse Oosterhout.
Amsterdam groeit snel, ieder jaar met zo'n 11.000 nieuwe bewoners. Om hen de komende jaren op te vangen bouwt de stad nieuwe stedelijke woonmilieus. De toekomstige Sluisbuurt op het Zeeburgereiland is zo'n plek.
Ook onder de paraplu van Ballast Nedam heeft Willems Bouwbedrijf zijn identiteit als Limburgs familiebedrijf overeind weten te houden. De overname biedt nieuwe kansen, maar schaarste aan personeel en netcongestie zijn een sta-in-de-weg voor al te grote groeiambities.
Roel van Elk (45) verkocht een meerderheidsbelang van zijn bedrijf Elk Groep aan private-equityhuis Waterland. Nu wil hij een van de grootste onderhoudsbedrijven van Nederland worden én het meest innovatieve. "Traditionele bouwbedrijven zijn echt verschríkkelijk."
Groei is geen primaire doelstelling van de Van Herk Groep uit Sliedrecht. Wel snel, betaalbaar en duurzaam bouwen, met - altijd - de eindgebruiker in het achterhoofd. "Mensen gaan bij ons vóór gebouwen. Dat zit in onze cultuur", zegt directeur Arno Hokke.
Koninklijke BAM Groep gaat samen met het Spaanse Ferrovial 400 kilometer spoor aanleggen tussen Londen en Birmingham. De hogesnelheidslijn gaat naar verwachting zo'n 3,6 miljard euro kosten.