SBB
Loonbedrijf Monden uit Etten-Leur voert graafwerkzaamheden uit in de Willemstraat in Breda. Met de bouw van een nieuw NS-station aan één kant en de renovatie van de Willemsbrug aan de andere kant, is de straat veranderd in een grote bouwput. In het midden krijgt de straat een compleet nieuwe inrichting. Zij vormt de toegangsweg naar het station en is om die reden van strategisch belang. Het nieuwe station is toegerust op een toenemend aantal reizigers, in 2020 al 57.000, terwijl in het stationsgebouw woningen en kantoren worden gerealiseerd. Ook de Belastingdienst vindt er een onderkomen. Bij het station komen een nieuwe busperron voor twintig bussen en plek voor meer dan 4000 fietsen. Op het dak van het station kunnen straks meer dan zevenhonderd auto's parkeren.
In Assendelft wordt nieuwbouwwijk Kreekrijk ontwikkeld. Het is één van de laatste grote nieuwbouwlocaties van de gemeente Zaanstad. Komende jaren zullen er gefaseerd circa 950 woningen en enkele voorzieningen worden gebouwd.
Aan het Kenniskwartier 2A in Amsterdam-Zuid wordt gebouwd aan een groot U-vormig bouwblok, The Pulse. Het innovatieve circulaire gebouw bestaat uit vijf kavels.
Personeel van Dusseldorp Infra, Sloop en Milieu, demonteert een 26 meter hoge hoogspanningsmast uit 2006 bij een nieuwbouwwijk in het Gelderse Oosterhout.
Amsterdam groeit snel, ieder jaar met zo'n 11.000 nieuwe bewoners. Om hen de komende jaren op te vangen bouwt de stad nieuwe stedelijke woonmilieus. De toekomstige Sluisbuurt op het Zeeburgereiland is zo'n plek.
Groei is geen primaire doelstelling van de Van Herk Groep uit Sliedrecht. Wel snel, betaalbaar en duurzaam bouwen, met - altijd - de eindgebruiker in het achterhoofd. "Mensen gaan bij ons vóór gebouwen. Dat zit in onze cultuur", zegt directeur Arno Hokke.
Koninklijke BAM Groep gaat samen met het Spaanse Ferrovial 400 kilometer spoor aanleggen tussen Londen en Birmingham. De hogesnelheidslijn gaat naar verwachting zo'n 3,6 miljard euro kosten.
Na een aantal mindere jaren gaat het de A.Hak Groep weer voor de wind. Onder meer de energie- en watertransitie spelen de ondergrondse infrabouwer in de kaart.
Van 't Hek investeert en breidt zijn palet uit. De omzet kreeg in 2023 wel een knauw, maar over 2025 is Ted van 't Hek ronduit positief. Emissieloos bouwen wordt meer ingebed en het Caribisch gebied lonkt. "Dat zijn mooie markten waarin we ons kunnen onderscheiden."