De busbaan Schiphol-Oost is een initiatief van de provincie Noord-Holland en de Vervoerregio Amsterdam in samenwerking met Schiphol en de gemeente Haarlemmermeer.
SBB
De busbaan voor de hoogwaardig openbaar vervoer (HOV) verbinding Schiphol-Oost krijgt een nieuwe fly-over. Combinatie Mobilis - Van Gelder plaatst de eerste tien liggers. De liggers zijn tussen de 35 en 25 meter lang. Ze wegen circa 95 ton per stuk.
De busbaan Schiphol-Oost is een initiatief van de provincie Noord-Holland en de Vervoerregio Amsterdam in samenwerking met Schiphol en de gemeente Haarlemmermeer.
Medewerkers van Voorbij Funderingstechniek slaan de eerste paal voor een noodbrug voor fietsers en voetgangers in de Amstel naast de Berlagebrug. 'De poort tussen Oost en Zuid' uit 1932 voldoet niet meer aan de wettelijk gestelde eisen voor veiligheid.
Bouwcombinatie Nieuw-Zuid (Mobilis, Boskalis, Van Gelder) schuift een dakdeel van de toekomstige Brittenpassage van station Amsterdam Zuid zo'n 22 meter op richting de A10 Zuid. Het gaat om een betonnen plaat van 70 bij 14,5 meter met een gewicht van 3 miljoen kilo.
Met de nieuwe visvriendelijke gemalen Harich Elahuizen en Groote Noordwolderpolder houden de bewoners van het Friese Elahuizen en omgeving ook in de toekomst droge voeten.
De kademuur van de Oudezijds Voorburgwal tussen de Lange Niezel en de Oudezijds Armsteeg in Amsterdam verkeert in slechte staat. Bij onderzoek is vastgesteld dat de muur boven en onder water beschadigd is.
Ook onder de paraplu van Ballast Nedam heeft Willems Bouwbedrijf zijn identiteit als Limburgs familiebedrijf overeind weten te houden. De overname biedt nieuwe kansen, maar schaarste aan personeel en netcongestie zijn een sta-in-de-weg voor al te grote groeiambities.
Roel van Elk (45) verkocht een meerderheidsbelang van zijn bedrijf Elk Groep aan private-equityhuis Waterland. Nu wil hij een van de grootste onderhoudsbedrijven van Nederland worden én het meest innovatieve. "Traditionele bouwbedrijven zijn echt verschríkkelijk."
Groei is geen primaire doelstelling van de Van Herk Groep uit Sliedrecht. Wel snel, betaalbaar en duurzaam bouwen, met - altijd - de eindgebruiker in het achterhoofd. "Mensen gaan bij ons vóór gebouwen. Dat zit in onze cultuur", zegt directeur Arno Hokke.
Koninklijke BAM Groep gaat samen met het Spaanse Ferrovial 400 kilometer spoor aanleggen tussen Londen en Birmingham. De hogesnelheidslijn gaat naar verwachting zo'n 3,6 miljard euro kosten.