Continu lanceert arbeidsbemiddeling met garantie

Continu lanceert arbeidsbemiddeling met garantie

Continu biedt vanaf 20 mei 2010 een nieuw concept binnen de markt voor arbeidsbemiddeling. Een niet eerder vertoond concept dat in de vorm van een aantal onderscheidende zekerheden garanties durft af te geven bij bemiddeling van een kandidaat. Het nieuwe bedrijf is ontstaan door de samenvoeging van Continu Engineering, DTI Engineering en Continu Office. Door

Continu biedt vanaf 20 mei 2010 een nieuw concept binnen de markt voor
arbeidsbemiddeling. Een niet eerder vertoond concept dat in de vorm van een
aantal onderscheidende zekerheden garanties durft af te geven bij bemiddeling
van een kandidaat. Het nieuwe bedrijf is ontstaan door de samenvoeging van
Continu Engineering, DTI Engineering en Continu Office. Door deze strategische
bundeling ontstaat een krachtige, landelijke speler op het gebied van
arbeidsbemiddeling. Continu houdt zich bezig met detachering en werving &
selectie van personeel binnen de sectoren bouw en techniek voor functies op MBO,
HBO en WO niveau.

In de afgelopen 15 jaar heeft Continu in een driehoeksverhouding met zowel
klanten als kandidaten een onderscheidende dienstverlening ontwikkeld op het
gebied van detachering en werving & selectie. De drie samengevoegde
organisaties opereerden tot voor kort ieder afzonderlijk in hun eigen
nichemarkten bouw & infra, techniek en office. "Wij constateerden in de
afgelopen jaren dat de overlap in marktgebieden èn de overlap in werkzaamheden
ons synergetische kansen bieden die we niet mogen laten liggen," aldus Siegfried
Mulder, CEO van Continu. "Doordat we als één bedrijf naar buiten treden zijn we
veel zichtbaarder voor onze klanten en kandidaten. De oorspronkelijke
specialismen blijven binnen de nieuwe organisatie gewoon bestaan en worden, net
zoals nu, door onze adviseurs aangeboden waar dat nodig is."

Drie zekerheden
“Naast deze boodschap willen we een stabiele partner zijn voor onze
opdrachtgevers. Dit vertaalt zich in een drietal zekerheden,” verklaart Mulder.
“Allereerst kunnen opdrachtgevers bij Continu rekenen op een
profieltestgarantie: de persoonlijkheid van elke kandidaat wordt vastgelegd in
een DISC-profiel. Dat is een wetenschappelijk onderbouwde methode die een goed
beeld geeft van de basis normen en waarden van een kandidaat en het actuele
gedrag. De tweede garantie is de ervaringsgarantie: van elke kandidaat wordt
tenminste één referentie nagebeld en bijgevoegd. De derde garantie – en die is
uniek in de branche – is een ‘niet-goed-geld-terug’-garantie. Nemen
opdrachtgever en kandidaat om welke reden dan ook afscheid van elkaar in de
proefperiode, dan krijgt de opdrachtgever binnen de gemaakte afspraken zijn geld
terug. Hoeveel zekerheid wil je nog meer?”

Hollands ondernemerschap
De nieuwe marketingstrategie is mede in een nieuwe corporate identity
vormgegeven. De gekozen profilering van het nieuwe Continu past volgens
Siegfried Mulder naadloos bij de manier van werken. Het logo is een gestileerde
molen en de pay-off luidt 'Continu. Altijd de juiste mensen'. De hiervan
afgeleide huisstijl staat voor Hollands ondernemerschap, daadkracht en 'handen
uit de mouwen'. "We zijn op een positieve manier nèt even anders dan anderen. En
dat die manier van werken vruchten afwerpt blijkt uit het feit dat we duurzame
relaties hebben opgebouwd met opdrachtgevers èn met kandidaten, ook ná een
bemiddeling. Het komt bijvoorbeeld regelmatig voor dat kandidaten die wij hebben
ondergebracht bij een werkgever in een leidinggevende functie -of daarnaar zijn
doorgegroeid- hun vacatures opnieuw door ons laten invullen. Daar zijn we best
een heel klein beetje trots op want dan doe je toch iets goed!" besluit de
Hollandse ondernemer Mulder.