Extra rotondes gaan hier onder andere voor zorgen. Bij het dorp Zijdewind plaatsen werklieden de betonnen prefab rotonde. De hernieuwde N241 bestaat in totaal uit zes rotondes.
In de loop van 2017 is de nieuwe N241 klaar.
Hoofdaannemer Boskalis transformeert de provinciale weg N241. Het project behelst het opnieuw inrichten en verbreden van de N241 tussen Verlaat, de kruising met de N242 en Schagen waar de aansluiting ligt met de N248. Het moet de doorstroming en verkeersveiligheid verbeteren. Dit komt weer ten goede aan de bereikbaarheid van de regio.
Extra rotondes gaan hier onder andere voor zorgen. Bij het dorp Zijdewind plaatsen werklieden de betonnen prefab rotonde. De hernieuwde N241 bestaat in totaal uit zes rotondes.
In de loop van 2017 is de nieuwe N241 klaar.
In Assendelft wordt nieuwbouwwijk Kreekrijk ontwikkeld. Het is één van de laatste grote nieuwbouwlocaties van de gemeente Zaanstad. Komende jaren zullen er gefaseerd circa 950 woningen en enkele voorzieningen worden gebouwd.
Aan het Kenniskwartier 2A in Amsterdam-Zuid wordt gebouwd aan een groot U-vormig bouwblok, The Pulse. Het innovatieve circulaire gebouw bestaat uit vijf kavels.
Personeel van Dusseldorp Infra, Sloop en Milieu, demonteert een 26 meter hoge hoogspanningsmast uit 2006 bij een nieuwbouwwijk in het Gelderse Oosterhout.
Amsterdam groeit snel, ieder jaar met zo'n 11.000 nieuwe bewoners. Om hen de komende jaren op te vangen bouwt de stad nieuwe stedelijke woonmilieus. De toekomstige Sluisbuurt op het Zeeburgereiland is zo'n plek.
Roel van Elk (45) verkocht een meerderheidsbelang van zijn bedrijf Elk Groep aan private-equityhuis Waterland. Nu wil hij een van de grootste onderhoudsbedrijven van Nederland worden én het meest innovatieve. "Traditionele bouwbedrijven zijn echt verschríkkelijk."
Groei is geen primaire doelstelling van de Van Herk Groep uit Sliedrecht. Wel snel, betaalbaar en duurzaam bouwen, met - altijd - de eindgebruiker in het achterhoofd. "Mensen gaan bij ons vóór gebouwen. Dat zit in onze cultuur", zegt directeur Arno Hokke.
Koninklijke BAM Groep gaat samen met het Spaanse Ferrovial 400 kilometer spoor aanleggen tussen Londen en Birmingham. De hogesnelheidslijn gaat naar verwachting zo'n 3,6 miljard euro kosten.
Na een aantal mindere jaren gaat het de A.Hak Groep weer voor de wind. Onder meer de energie- en watertransitie spelen de ondergrondse infrabouwer in de kaart.