Utrecht streeft naar hoogwaardig openbaar vervoer dat zonder hinder voor het andere verkeer over een eigen baan rijdt. Aannemer Van Boekel Zeeland werkt daarom met onder andere MVM Betonstaal de klok rond om bijvoorbeeld het 52 meter lange betonnen HOV-viaduct over de Van Sijpesteijnkade voor 13 december gereed te hebben. Vanaf die datum moet de baan geschikt zijn voor het bus- en tramverkeer. Geen simpel klusje, merkt de Brabantse bouwer op. De locatie ligt immers middenin de stad en dat heeft flink wat invloed op de bereikbaarheid van het werk. En dagelijks passeren zo'n 35.000 fietsers. Het viaduct rust op zes pijlers en verbindt de huidige tramhalte aan de Jaarbeurszijde met het busstation aan de andere kant van het treinstation.
Boskalis is terug als een van de vaste bouwers van Rijkswaterstaat. Grote wegenbouwprojecten domineren de top drie van duurste opdrachten.
Hurks kampt met verschillende bouwprojecten die zijn doorgeschoven. Maar directeur-eigenaar Geert Hurks is desondanks optimistisch, omdat er in de...
"We presteerden prima, in een jaar waarin de (markt)omstandigheden niet echt gunstig waren", zegt directeur Robert van Boldrik. De toekomst is echter...
De nieuwe directievoorzitter van TBI, Hendrik de Haan, zweert bij klanten die het concern stabiliteit bieden. Continuïteit is het toverwoord.