Eind jaren tachtig en begin jaren negentig was een roerige tijd voor Meva
Bekistingssystemen. Veiligheid, milieu, innovatie en duurzaamheid waren destijds
minder belangrijk. Desondanks wist Meva snel een solide naam in Nederland op te
bouwen. Grote prestigieuze projecten, waaronder het uitbreiden van de
infrastructuur om en nabij luchthaven Schiphol, werden aangenomen en zette Meva
Bekistingssystemen in de Lage Landen op de kaart. In 1993 verhuisde Meva naar
een nieuwe locatie in Lopik.
De opzet van de verhuizing was het oprichten van een eigen magazijn om de
klanten nog beter van dienst te zijn. Al snel bleek dat een eigen magazijn meer
nadelen dan voordelen had. Het magazijn in Lopik werd opgeheven en Meva ging
weer leveren vanuit de vele magazijnen in Duitsland. In 2010 zal ook het
magazijn in Aken gereed zijn dat Nederland, België en een groot deel van
Duitsland zal voorzien van bekisting. Doordat Meva via centraal gelegen
magazijnen hun producten leveren kan het bedrijf marktconforme oplossingen
blijven bieden.
Eind 1997 verhuisde Meva naar het huidige kantoor in Gouda. Door de vele
innovaties en introductie van de kunststof bekistingsplaat maakte Meva de
grootste groei door. Dit resulteerde in enkele bijzondere projecten tijdens de
beginjaren van het nieuwe millennium – HSL over het Hollandsdiep, kademuren bij
de Schelde te Antwerpen. De filosofie van Meva – kwaliteit, veiligheid,
efficiëntie en duurzaamheid – werd opgepakt door de bouwsector. Meva speel
vandaag de dag in veel projecten een leidende rol en adviseert haar klanten met
betrekking tot de uitvoering, duurzaam bouwen en innovaties.
Aan de vooravond van een nieuw decennium, waarin de groeiende lijn zal worden
doorgezet, staat Meva stil bij de afgelopen jaren. Vanaf de start vanuit
Waddinxveen in 1989 tot en met het aannemen enkele grote projecten in 2009. Meva
zal zeker doorgaan en de groei die is ingezet verder uitbreiden, de service en
het goede product zullen daartoe bijdragen. Al 20 jaar toonaangevende bekisting
in Nederland is een prestatie op zich. Op de vraag aan het personeel van Meva:
”Wat is nu de kracht van de organisatie?”, wordt gezamenlijk en luidkeels
geantwoord: “Oog voor detail”.