Boorploeg Sluiskiltunnel feestelijk onthaald

Boorploeg Sluiskiltunnel feestelijk onthaald

De voorzitter van de Raad van Bestuur CTB, Jan de Jong, gaf de boorploeg alle lof. "De boorploeg heeft hard gewerkt, dag en nacht onder zware omstandigheden. De boorploeg verdient complimenten, want het is zonder noemenswaardige problemen verlopen. We gaan nu een nieuwe fase in, de fase van de afbouw.  De combinatie CBT legt niet

De
voorzitter van de Raad van Bestuur CTB, Jan de Jong, gaf de boorploeg alle lof.

De boo
rploeg
heeft hard gewerkt, dag en nacht onder zware omstandigheden. De boorploeg
verdient complimenten, want het is zonder noemenswaardige problemen verlopen.
We gaan nu een nieuwe fase in, de fase van de afbouw.De combinatie CBT legt niet alleen een weg in
de tunnel, maar zorgt er ook voor dat alle installaties worden ingebouwd, zodat
de gebruikers straks veilig door de tunnel kunnen rijden.
We zijn ontzettend blij dat we veilig hebben gewerkt en
deze prestatie kon alleen worden neergezet dankzij de grote inzet van het hele
team (ontwerp, voorbereiding en uitvoering civiel) en een hele goede
samenwerking met onze opdrachtgever KKS.

Han Polman (Commissaris van de Koning)en Jan Lonink (Burgemeester Terneuzen ) gaven
het startsein door de stekkers in elkaar te steken, waarna de boor met het
boorteam en beschermvrouwe Jerina feestelijk onthaald werden.

Han Polman (Commissaris van de Koning): “Dit is een prachtig project voor heel
Zeeland. Nieuwe verbindingen zorgen voor nieuwe mogelijkheden voor bedrijven in
de provincie en in het bijzonder die in Zeeuws-Vlaanderen. Samen met de nieuwe
Zeesluis is de Kanaalzone een uitstekende uitvalsbasis voor bedrijven om de
west-Europese markt te bedienen”.

Afbouw
Beide
tunnelbuizen worden nu verder afgebouwd en ingericht. Ook de dwarsverbindingen
tussen de noord-en de zuidbuis worden aangelegd. Als alles volgens planning
verloopt kan de tunnel in juni 2015 open voor het verkeer.

Achtergrond
De
Sluiskiltunnel krijgt twee geboorde buizen van elk 1.145 meter lengte, die op
het diepste punt ruim 34 meter beneden NAP komen te liggen. De diameter van de
buizen bedraagt aan de buitenzijde circa 11 meter. De BV Kanaalkruising
Sluiskil (BV KKS), is verantwoordelijk voor de planning, het budget en is
opdrachtgever voor de bouwcombinatie BAM
TBI. Combinatie BAMTBI
wordt gevormd door de vier werkmaatschappijen BAM Civiel, Wayss & Freytag
Ingenieurbau, Mobilis B.V. en Croon Elektrotechniek B.V. Volgens de planning zal het gehele project in de
zomer van 2015 worden opgeleverd.