nieuws

Center Parcs investeert in omvang en kwaliteit

bouwbreed Premium

Center Parcs investeert de komende jaren honderden miljoenen in nieuwe vakantieparken en in renovatie van de kenmerkende bungalows. Maar het bedrijf gooit het kind niet met het badwater weg. “Gasten zijn nog steeds zeer te spreken over onze cottages”.

Na een paar magere jaren wil Center Parks weer volop investeren. Het bedrijf zegt zeker een half miljoen euro te willen uittrekken voor twee nieuwe parken in Frankrijk en in ruimere accommodaties in de bestaande parken in Nederland en Duitsland.
De parken in Frankrijk, waarvan de eerste al volgende zomer de deuren opent, wijken duidelijk af van de oudere Sporthuis Centrum-parken in Nederland. Bungalows zijn ruimer, opgetrokken uit hout en voorzien van de nieuwste gemakken.
Ook in de Nederlandse parken worden nieuwe bungalows geplaatst, maar volgens chief development officer Mark Haak Wegmann verdwijnen de vertrouwde huisjes niet. “We gaan niet overboord zetten wat hoog wordt gewaardeerd. We hebben tests en onderzoeken gedaan onder onze gasten, waaruit bleek dat men nog steeds erg tevreden is over de indeling en ligging van de huisjes. Zo is de geschakelde ligging enorm populair, en zijn gasten erg gelukkig met het feit dat je vanuit de keuken altijd recht in de zitkamer kijkt.
Vernieuwing van het verouderde betonuiterlijk van de huisjes is wel nodig, erkent Haak Wegmann. “We gaan de komende vijf of zes jaren de bestaande bouw renoveren, en kijken ook naar de buitenkant. De gevels zouden we kunnen betimmeren met houtwerk, en we denken aan overdekte terrassen, zodat gasten ook in het voor- en naseizoen langer buiten blijven.”
Center Parcs wil beter inspelen op de vraag naar grotere groepsaccomodaties. “Een aantal cottages worden samengevoegd tot verblijven voor zestien personen.”
Om de vraag beter in kaart te krijgen gaat het bedrijf gasten het hemd van het lijf vragen over hun wensen voor een prettiger verblijf. “We willen precies weten waarin we volgens de gasten moeten investeren. Van de grootte van de kamers tot de soort matrassen en vloerbedekking aan toe. Naar aanleiding daarvan maken er twee prototypen. We hangen er wel een prijselement aan. Zo betekent een sauna en sunshower dat de huurprijs omhoog gaat. Op die manier krijg je eerlijker antwoorden.”

Reageer op dit artikel