Vattenfall schort aanleg warmtenetten op uit vrees voor nationalisering
Vattenfall stopt voorlopig met het ontwikkelen van nieuwe warmtenetten en het uitbreiden van bestaande netten. Dat besluit is een reactie op het voornemen van het ministerie van Economische Zaken om alle warmtenetten te nationaliseren, laat de energieleverancier in een verklaring weten. Brancheorganisatie Energie-Nederland noemt het plan "schadelijk" en Eneco vindt "uitsluiten van de private sector onbegrijpelijk".









