Wat kost dat eigenlijk: een statushouder?
Statushouders slagen er nauwelijks in om werk te vinden in de bouw en techniek. Om werkgevers te stimuleren meer statushouders in dienst te nemen, is begin juni de Subsidieregeling Ondersteuning Werkgevers Inzet Statushouders opengesteld (tot 30 september 2026). Werkgevers kunnen tot 24.000 euro subsidie aanvragen, verdeeld over maximaal 8 statushouders. Met de regeling wil het Ministerie van SZW taal- en cultuurverschillen verkleinen. Ook de bouwsector kan daarvan profiteren.









