Foto: Shutterstock

Bouwers zijn in 2021 digitaal slimmer gaan werken

Met een redelijk stabiele orderportefeuille kunnen bouwers gerust 2022 in, maar er zijn wel zorgen over bouwkostenstijgingen en lange doorlooptijden bij gemeenten. 2021 was het jaar van digitaal slimmer werken en de opmars van marketing, al zijn er nog wat hobbels te nemen.

Foto's: Hercuton

Maaiveld | Moeder op reuzenformaat op het LED-scherm in plaats van toezwaaien vanuit een hoogwerker

Hercuton stelt rond Moederdag het LED-scherm op haar pand langs de A59 open voor iedereen. Wie een foto van zijn of haar moeder instuurt, ziet haar op 6 bij 4 meter langskomen. Een verdiend eerbetoon in deze rare tijden, vindt kersvers directeur Maarten Bakker.

Maaiveld | Warmtepompen en schaatsers zijn natuurlijke bondgenoten

Maaiveld | Warmtepompen en schaatsers zijn natuurlijke bondgenoten

Daikin voorziet het nieuwe huis van Sven Kramer van nieuwe installaties en strikte de topschaatser meteen voor een nieuwe reclamecampagne. Aan het opvriezen van het Elfstedenparcours kan de vedette volgens Alfred Dekker helaas niet meewerken.

Voor aanvang van een nieuw project organiseert Slokker kopersdagen. De toekomstige bewoners worden voorgelicht over onder meer de afwerkingsmogelijkheden en hoe de wand kan worden belast.

Gyproc legt uit hoe het de Bouwkennis Marketing Jaarprijs won

Een product vermarkten? Gyproc Nederland heeft daar uitgesproken ideeën over. Het bedrijf won de BouwKennis Marketing Jaarprijs 2018 voor het wandsysteem Habito in de woningnieuwbouw. Tom van Engelen: "In de utiliteitsbouw zijn gipswanden volledig geaccepteerd. De woningnieuwbouw bereiken kostte ons vijf jaar. Maar nu liggen we op voorraad bij zeventig dealers." Maar daarvoor moest wel de hele trukendoos open.

Gyproc wint Bouwkennis Marketing Jaarprijs

Gyproc wint Bouwkennis Marketing Jaarprijs

Gisteren is op het Jaarcongres van Bouwkennis de Marketing Jaarprijs uitgereikt aan Gyproc voor de campagne rond het product Habito. Gyproc won met een integrale campagne en liet Wavin en Knauf achter zich.

Een echte blikvanger

Een echte blikvanger

Natuurlijk weten we dat ook een campagne die volledig de plank mis slaat voor heel veel aandacht kan zorgen. Wat we ook weten is dat naar buiten proberen uit te stralen wat je eigenlijk niet bent al snel door de mand valt.

Personeel nodig? Bouw aan een merk

Personeel nodig? Bouw aan een merk

Het is tijd om uit een ander vaatje te tappen als je personeel wil binnenhalen: zet je merk in de etalage. Vijf fundamenten voor een ijzersterk werkgeversmerk in de bouw.

Frans, de klantenman

Frans, de klantenman

Klantbeleving. We zijn er met z'n allen al jaren mee bezig. Na de meest recente overname wilden wij dat onze interne klanten elkaar beter leren kennen. Daar zijn heel veel strategieën en coaches voor, maar die hebben we maar even gelaten voor wat ze zijn.

Bewoners zijn vaak nog huiverig om een te kiezen voor een wand bestaande uit gipsplaten. De angst is dat een dergelijke wand een zware klok of een mooi schilderij nooit kan dragen.

'Metal Stud wanden lijden in woningnieuwbouw aan imagoprobleem'

Naar het zich laat aanzien komen er in de bouw steeds meer ontwikkelingen voor waarbij men in de uitvoering openstaat voor het toepassen van nieuwe producten. Kwalitatief goed bouwen en daarbij tegemoet komen aan de wensen van de bewoner blijkt steeds meer samen te kunnen gaan. Niet omdat het moet maar omdat het kan; om er maar eens een slogan tegenaan te gooien. Ook op het gebied van kamerscheidende wanden in woningen staat de ontwikkeling niet stil. Inmiddels is er zelfs sprake van een nieuw type Metal Stud wand, die niet alleen aan de wensen van de bouwer tegemoet komt maar ook beantwoordt aan de beleving van de bewoners.

Sandra Mouwen

Croonwolter&dros verschuift van formeel naar informeel leren

Croonwolter&dros is een van de grootste ondernemingen in werktuigbouwkunde, elektrotechniek, informatisering en automatisering. Vanuit het motto 'Intelligentie door Technologie' draagt het bedrijf met intelligente oplossingen bij aan het duurzaam presteren van haar klanten. Om wendbaar te blijven en voorop te kunnen blijven lopen in de snel veranderende markt, besteedt het bedrijf veel aandacht aan ontwikkeling en opleiden van medewerkers. Hoe doen ze dat?