partner nieuws

RoAD niet langer importeur van Doosan grondverzetmaterieel

infra 155

We zagen het eind mei, tijdens de TKD in Almere, al een beetje aankomen. Doosan had een eigen stand en bij RoAd bv was geen Doosan machine te bekennen. En ook al stelde de rechter RoAd uiteindelijk in het gelijk, de rechtbank heeft nu toch geconsteerd, dat de relatie tussen Doosan en RoAd zodanig is […]

RoAD niet langer importeur van Doosan grondverzetmaterieel

We zagen het eind mei, tijdens de TKD in Almere, al een beetje aankomen. Doosan had een eigen stand en bij RoAd bv was geen Doosan machine te bekennen. En ook al stelde de rechter RoAd uiteindelijk in het gelijk, de rechtbank heeft nu toch geconsteerd, dat de relatie tussen Doosan en RoAd zodanig is verstoord dat het contract per direct  is ontbonden.

Enkele decennia lang was RoAd uit Barneveld zowel importeur als dealer van de Doosan machines in ons land. Daaraan is nu abrupt een eind gekomen door de uitspraak van de rechtbank. Hiermee is tevens een eind gekomen aan een dispuut tussen RoAd en Doosan, dat in 2013 werd ingeluid met de eenzijdige opzegging door Doosan van het Nederlands importeurschap.
RoAd mocht van Doosan nog wel importeur blijven voor Midden-Nederland. Anema uit Anjum werd importeur voor Noord-Nederland en Staad uit Veghel werd importeur voor Zuid-Nederland.
Het eenzijdige besluit van Doosan  werd door RoAd met succes aangevochten bij de rechtbank. Maar, zoals viel te verwachten, maakte dat de relatie tussen beide partijen er niet beter op. Zodat de rechtbank vervolgens moest besluiten, dat RoAd per direct moet stoppen met het importeurschap van Doosan grondverzetmaterieel.

Nieuwe mogelijkheden bekijken
RoAd is inmiddels bezig om nieuwe mogelijkheden te bekijken. Het had eerder al het Italiaanse merk Venieri in huis gehaald en wil op korte termijn bekendmaken, wie het door Doosan geslagen gat gaat invullen. Roger van Nispen van Bouwmachineweb heeft daar zo z’n gedachten over. We citeren:
“Enkele partijen die voor RoAd in aanmerkingen zouden kunnen komen zijn volgens ons: het Turkse Hidromek, dat heeft een lijn mobiele en rupsgraafmachines van 13 tot 50 ton, één type wiellader, graaflaadcombinaties en motorgraders; of het Deense Hydrema met hun shortradius mobiele graafmachines van 14 tot 18 ton, knikdumpers en graaflaadcombinaties. Wij laten ons verrassen en hopen dat RoAd het op de juiste wijze ingevuld krijgt.”
Ook wij wensen RoAd succes met de volgende stap, die we op deze plek graag zullen melden.
 

Reageer op dit artikel