partner nieuws

Kennismaken met de nieuwe serie laadschoppen van Hyundai

bouwbreed 0

De geheel nieuwe serie Hyundai HL-laadschoppen zal groots aanwezig zijn in Almere. Machines van de 15 ton wegende HL955 tot aan de ruim 32 ton wegende HL980 worden getoond. Dat wil zeggen dat dus ook de HL960 en HL970 aanwezig zijn op stand 37. Uiteraard voldoen de Hyundai HL-serie laadschoppen aan de nieuwste en zwaarste […]

Kennismaken met de nieuwe serie laadschoppen van Hyundai

De geheel nieuwe serie Hyundai HL-laadschoppen zal groots aanwezig zijn in Almere. Machines van de 15 ton wegende HL955 tot aan de ruim 32 ton wegende HL980 worden getoond. Dat wil zeggen dat dus ook de HL960 en HL970 aanwezig zijn op stand 37.

Uiteraard voldoen de Hyundai HL-serie laadschoppen aan de nieuwste en zwaarste emissie-eisen die er zijn, de Tier 4 final-eisen. Bij de HL955 en HL960 is een Cummins-motor verantwoordelijk voor de aandrijving. Deze motoren zijn voorzien van een DOC-katalysator die zorgt dat aan de Tier 4 final-eisen zonder roetfilter voldaan wordt. Actief regenereren – wat onnodige kosten en stilstand met zich meebrengt – is bij een Hyundaimachine dus niet steeds nodig. Bij de HL970 en HL980 wordt de aandrijving verzorgt door Scania-motoren, in dit geval wel met actief roetfilter.

Vergrote cabine

De vergrote cabine op de HL-serie is een van de stilste op de markt en is uiteraard voorzien van alle gemakken zoals een in vele posities te verstellen stoel met armsteunen, zodat de ideale zitpositie voor de machinist kan worden gerealiseerd.

De machinist kan op het 7” kleurendisplay met touchscreen eenvoudig kiezen tussen de verschillende werkniveaus van de motor, waarmee altijd het gewenste vermogen voor de uit te voeren werkzaamheden beschikbaar is. Tevens kan de machinist in één oogopslag zien welke instellingen actief zijn voor de transmissie en aandrijvingen, zodat hij deze snel kan wisselen om zo efficiënt mogelijk te werken. Net als voor de werkniveau’s van de motor kan de machinist zeer eenvoudig drie werkstanden kiezen voor de transmissie, waarmee de machine altijd zijn optimale instellingen paraat heeft. Om hem helemaal op het werk te kunnen afstellen is ook het ‘clutch-cut-off’-moment te kiezen, waarbij wordt ingesteld op welk moment de aandrijving wordt losgekoppeld als het rempedaal wordt gebruikt.

Met de volledig automatische versnellingsbak van ZF, die standaard is voorzien van Lock-up in de versnellingen, wordt het brandstofverbruik nog verder teruggebracht.

Meer info: www.vanderspek.nl en www.tkd.nl.

Reageer op dit artikel