nieuws

Ingenieurs gebruiken social media voor duurzaamheidthema’s

bouwbreed 1058

Ingenieurs gebruiken social media voor duurzaamheidthema’s

Van de grote Nederlandse ingenieursbureaus is Arcadis het populairst op social media. Uit de Brand Monitor van de data-analysewebsite Buzzcapture blijkt dat het bureau in het afgelopen jaar twaalfduizend keer is genoemd. Fugro en Witteveen+Bos volgen op de voet.

Daarnaast blijkt uit de monitor dat ‘corporate social responsibility’ (inzetten voor de maatschappij) een duidelijke trend is onder ingenieursbureaus. Social media wordt steeds meer gebruikt om te laten zien in hoeverre bedrijven zich bezig houden met maatschappelijke thema’s. Volgens Buzzcapture loopt de ingenieurssector vooral voorop als het gaat over berichten rondom duurzaamheid. Zo scoort Royal HaskoningDHV hoog op dit thema. Het ingenieursbureau is op social media vooral het waterzuiveringssysteem in Vietnam populair, stelt Buzzcapture.

Veel activiteit rondom Witteveen+Bos

Daarnaast is op Twitter veel activiteit omtrent ingenieursbureau Witteveen+Bos. Met de hashtag #werkenmetimpact houden zij de wereld onder andere op de hoogte van duurzame ontwikkelingen en projecten. Al kan de hashtag volgens Buzzcapture wel wat meer gebruikt worden in dagelijkse tweets.

Arcadis meeste aandacht om duurzaamheid

Uit de data-analyse blijkt dat Arcadis de meeste aandacht genereert omtrent het onderwerp duurzaamheid. In het afgelopen jaar zijn er bijna achthonderd berichten verschenen waarin Arcadis wordt genoemd. Een grote opdracht waar het ingenieursbureau momenteel aan werkt is het Global Foods Innovation Centre van Unilever, in samenwerking me BAM. Er zijn bijna zeshonderd berichten over verschenen.

Fugro nauwelijks besproken over duurzaamheid

Opvallend is dat uit de monitor blijkt dat Fugro populair is op social media, maar op het gebied van duurzaamheid wordt het bureau maar weinig besproken. In het afgelopen jaar zijn er nauwelijks berichten verschenen over Fugro, concludeert Buzzcapture.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels