nieuws

Werken voor OV SAAL

bouwbreed Premium

Met project OV SAAL wordt onder meer het traject tussen Riekerpolder en de Utrechtboog in Amsterdam viersporig en de aansluitingen op de Utrechtboog en de westtak richting Schiphol verdubbeld. Uiteindelijk moeten tussen Amsterdam en Flevoland geen zes, maar twaalf treinen per uur rijden. Van Hattum & Blankevoort en Volker Rail (alliantie Amsterdamse Waltz) en BAM […]

Met project OV SAAL wordt onder meer het traject tussen Riekerpolder en de Utrechtboog in Amsterdam viersporig en de aansluitingen op de Utrechtboog en de westtak richting Schiphol verdubbeld. Uiteindelijk moeten tussen Amsterdam en Flevoland geen zes, maar twaalf treinen per uur rijden. Van Hattum & Blankevoort en Volker Rail (alliantie Amsterdamse Waltz) en BAM (alliantie Allzo) nemen de uitvoering van de eerste fase voor hun rekening. Tot 2016 is 900 miljoen euro voor het project beschikbaar. In totaal trekt minister Schultz 1,4 miljard euro uit voor de spoorverbreding. Op de foto zijn medewerkers van de aannemer bezig de bekisting te maken over de A10 bij Riekerhaven. Foto: Dijkstra /Fred Steenman

Reageer op dit artikel