nieuws

Bloemenhunks verleiden woningkopers

bouwbreed Premium

Een woning slijten vereist tegenwoordig creativiteit. Corporatie Dudok Wonen bedacht voor een blok Hilversumse huizen een actie met ‘bloemenhunks’ en een ‘pimp-je-woning-pakket’. Weg met die somberheid, zegt Caroline Nolet van Dudok Wonen.

Wat moet ik me voorstellen bij een bloemenhunk?

“Mooie mannen die een bloem uitdelen. Het gaat om lieflijke woningen in de Bloemenbuurt. Vandaar. Met een saaie advertentie bereik je onze doelgroep niet.”

Op welke doelgroep mikt u dan?

“We zijn gespecialiseerd in een jong koperspubliek, vooral starters.”

Vooral jongedames? Niet iedere man laat zich verleiden door een mooie jongen met een bloem.

“Nee, maar iedereen kon het waarderen. Het gaat om het idee. Als je een foldertje in handen krijgt gedrukt zegt dat weinig, maar een bloem gooi je niet zo snel weg.”

Was het een succes?

“Jazeker, we hebben zo’n tweehonderd bezoekers gehad. Waarschijnlijk zijn alle twaalf woningen verkocht. Om chaos te voorkomen is de volgorde van inschrijving door een notaris vastgelegd.”

Zozo, een bloemenhunk maakt iedere woning verkoopbaar?

“Vaak is er geen speciale actie nodig. De verkoop loopt dit jaar helemaal niet slecht. Onze actie onderstreept vooral dat het een feestje is een woning te kopen. Met succes.”

Er was ook een ‘pimp-je-woning-pakket’ bij de prijs inbegrepen?

“Ja, financiering is momenteel lastig, dus hebben we als extraatje een gratis keuken, badkamer en/of toilet aangeboden.”

Waarom in plaats van een bloemenhunk geen bouwhunk?

“Misschien een goed idee voor de volgende keer!”

Dus er komen meer verkoopacties?

“Absoluut, we blijven mensen prikkelen met positieve acties. Er hangt een grauwsluier over de woningmarkt, terwijl veel mensen willen kopen. We moeten die somberheid keren!”

Reageer op dit artikel