nieuws

WeCycle vindt het tijd voor een bakkie

bouwbreed

WeCycle is een nieuwe campagne begonnen met radiospotjes om installateurs aan te sporen tl-buizen en armaturen in te zamelen. Woordvoerder Ted van Hintum voorziet Jiskefet-achtige toestanden bij de nieuwe deelnemers.

Zijn de installateurs de boosdoeners?

“Dat niet zozeer, maar het is wel een groep waar nog veel winst te halen is. Uit onderzoek blijkt dat 80 procent van de weggegooide tl-buizen, spaarlampen en armaturen afkomstig is van hun.”

Dan benader je ze toch rechtstreeks?

“Met de grote installateurs hebben we dat allang gedaan. Maar de kleinere blijken moeilijker te bereiken. Bij een uitdraai van de Kamer van Koophandel misten in 4000 gevallen de emailadressen en contactgegevens.”

Dus op de radio?

“Inderdaad. Bij Radio 538, 100%NL en bij diverse regionale zenders. Vooral ’s ochtends vroeg en laat in de middag als iedereen in de auto op weg is van of naar het werk.”

Gun die arme mensen toch eens rust!

“Het is best een leuk spotje. Ik denk niet dat ze het gevoel krijgen dat we ze lastig vallen.”

Maar ze moeten wel die lampen mee naar huis slepen.

“Dat is een kleine moeite. Wij bieden speciale bakken aan waar ze de lampen en armaturen in kunnen deponeren. Die halen we gratis op als ze vol zijn.”

En wat hebben we eraan?

“Een schonere wereld. Minder pcb’s bijvoorbeeld.”

Ik bedoel voor de bedrijven zelf?

“De eerste honderd bedrijven die zich aanmelden als partner van WeCycle krijgen een T-shirt met de tekst: ik wil mijn bakkie…, met daarna vier mogelijke antwoorden waar de collega’s dan uit kunnen kiezen.”

Dat leidt vast tot Jiskefet-achtige toestanden op kantoor.

“Het is inderdaad een actie met een knipoog. Bij de vorige actie kregen de 250 bedrijven die zich aanmeldden een set koffiemokken met de tekst tijd voor een bakkie.”

Dat is nog steeds actueel.

“Absoluut. Net als de tekst die binnenin de bekers stond: Bakkies horen vol.”

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels