nieuws

Grontmij opent jacht op nieuwe medewerkers

bouwbreed Premium

Grontmij voert campagne om zo snel mogelijk vijftig ervaren ingenieurs aan te trekken. Het bureau snakt naar nieuwe gezichten.

T erwijl in Nederland de werkloosheid langzaam oploopt, neemt het gebrek aan technische specialisten toe. Onder de ingenieurs bestaat momenteel weinig interesse om van baan te veranderen. Onderzoek van detacheerder Yacht registreert bij slechts 0,6 procent enige sollicitatiedrift.

Veel ingenieursbureaus passen hun capaciteit aan vanwege het wegvallen van opdrachten van de bezuinigende overheden en dat schept geen klimaat om een vaste baan op het spel te zetten. “Zeker, de gemeentelijke markt biedt momenteel minder werk”, geeft Mark Wybenga toe. De adviseur arbeidsmarkt is projectleider van Grontmij’s wervingscampagne. “Maar de vraag naar adviesdiensten blijft behoorlijk want Nederland draait wel door. Denk aan de projecten als gevolg van de kaderrichtlijn water en de energiedistributie in het noorden. Het is dan wel niet meer hosanna maar er moet nog steeds veel gebeuren.”

Wybenga schetst ingenieurs als superspecialisten. Uitblinkers in hun vak. “We hebben ervaren mensen nodig in alle markten waarin we werken. Van milieu en ruimte tot waterbouw en infra. Een belangrijk aandachtsveld is ook industrie & techniek. Ingenieurs van Grontmij helpen bedrijven als Gasunie, Attero en BASF om hun processen verder te optimaliseren.”

De campagne van Grontmij richt zich vooral op internet en sociale media. Specialisten van de werkvloer komen aan het woord om te vertellen wat hun werk in de praktijk inhoudt.

Reageer op dit artikel