nieuws

A15-project prooi voor Ballast en Strukton

bouwbreed

Ballast Nedam, Strukton, Strabag en John Laing gaan samen de A15 Maasvlakte-Vaanplein verbreden.

Rijkswaterstaat heeft A-Lanes A15, het consortium waarin de vier bouwers hun krachten hebben gebundeld, gisteren aangewezen als preferred bidder voor het project.
Naast A-Lanes A15 waren ook de consortia Poort van Europa (BAM, CFE en Vinci) en Optima 15 (DIF, Fluor, Heijmans en Volker Wessels) in de race.
Via Portus, met daarin Dura Vermeer, Besix en Macquarie, haakte vorig jaar al af.
De waarde van het project ligt boven de 2 miljard euro. Het werk omvat de verbreding van 40 kilometer snelweg naar twee keer vijf rijstroken. Ook de aanpassing van de Botlektunnel en de bouw van een nieuwe Botlekbrug maken onderdeel uit van de opdracht.
De marktpartijen zijn daarnaast verantwoordelijk voor het ontwerp, het onderhoud voor twintig jaar en de financiering.
Rijkswaterstaat zal naar verwachting over twee weken tot definitieve aanwijzing van de geselecteerde gegadigde overgaan. De definitieve gunning vindt eind dit jaar plaats. Het werk moet volgens planning in 2015 worden opgeleverd.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels