nieuws

Regionale marktdag speelt belangrijke rol in crisistijd

bouwbreed Premium

De derde regionale marktdag brengt aannemers in contact met opdrachtgevers. Dat is belangrijk, want de crisis slaat keihard toe. Projecten komen maar mondjesmaat op de markt.

Aanbestedende diensten “praten niet met de markt”, meent organisator Bob
Gieskens. Hij is regiomanager van
Bouwend
Nederland
. Bovendien zijn Versnellingsprojecten schaars en slaat de crisis
hard neer door bezuinigingen op projecten. De bezoekers van de regionale
marktdag Utrecht krijgen op 1 juli geen vrolijke boodschap van organisatoren
Bouwend Nederland en
adviesbureau
APPM
.

Tips

Op de regionale marktdag wordt een poging gedaan van aannemers ondernemers te
maken die zich pro-actief opstellen. Regiomanager Gieskens van Bouwend Nederland
ervoer dat marketing nog een ondergewaardeerd begrip is in de bouw. Gieskens
geeft enkele tips: “Ken je markt. Weet wat je staat te wachten en pak je kansen.
Als onderscheiden op kwaliteit tijdens de aanbesteding lastig is, moet je winst
zien te pakken in de voorfase. Het kan al helpen als je twee projecten kunt
combineren in de uitvoering en het is ook niet verkeerd om opdrachtgevers te
wijzen op zo’n mogelijkheid. Meedenken wordt meestal echt op prijs gesteld”.

Reageer op dit artikel