nieuws

Nieuwe ééncilinderpompmotor Distrimex verbruikt 35 procent minder olie

bouwbreed

Ruim 35 procent minder olie verbruikt de nieuwe Hatz-dieselmotor die Distrimex steeds meer zegt te gaan gebruiken. De pompenspecialist uit Doesburg monteert deze Hatz DriveOn in onder meer bemalings- en vuilwaterpompen. Door het lagere olieverbruik bederft deze ééncilindermotor minder het milieu. “En met zo’n 10.000 van deze pompen scheelt dat aardig wat”, meent Willem Oortwijn van Distrimex. De onderhoudskosten dalen er ook door omdat de monteur minder vaak olie hoeft bij te vullen. Dat bijvullen kost bij de nieuwe motor ook minder moeite. Oortwijn: “Hatz maakte de motor ergonomischer door alle filters, vul- en aftappunten aan één kant van de motor te zetten.” Om filters te wisselen hoeft de monteur ook niet meer door de knieën maar doet dat gewoon staande. Distrimex wil in de komende jaren een groot deel van de standaard 1 cilinder Hatz-diesels vervangen door de DriveOn.

Ruim 35 procent minder olie verbruikt de nieuwe Hatz-dieselmotor die Distrimex steeds meer zegt te gaan gebruiken. De pompenspecialist uit Doesburg monteert deze Hatz DriveOn in onder meer bemalings- en vuilwaterpompen. Door het lagere olieverbruik bederft deze ééncilindermotor minder het milieu. “En met zo’n 10.000 van deze pompen scheelt dat aardig wat”, meent Willem Oortwijn van Distrimex. De onderhoudskosten dalen er ook door omdat de monteur minder vaak olie hoeft bij te vullen. Dat bijvullen kost bij de nieuwe motor ook minder moeite. Oortwijn: “Hatz maakte de motor ergonomischer door alle filters, vul- en aftappunten aan één kant van de motor te zetten.” Om filters te wisselen hoeft de monteur ook niet meer door de knieën maar doet dat gewoon staande. Distrimex wil in de komende jaren een groot deel van de standaard 1 cilinder Hatz-diesels vervangen door de DriveOn.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels