nieuws

OpenheidWebchaos

bouwbreed

Eén van de aardige effecten van de hele bouwaffaire is dat de bouw heel wat opener is geworden. Dat is goed. Niet alleen opdrachtgevers maar ook het gehele Nederlandse volk mag best weten wat daar allemaal omgaat.

Eén van de aardige effecten van de hele bouwaffaire is dat de bouw heel wat opener is geworden. Dat is goed. Niet alleen opdrachtgevers maar ook het gehele Nederlandse volk mag best weten wat daar allemaal omgaat.
Des te opmerkelijker is dat dit niet geldt voor de grootste branche-organisatie Bouwend Nederland.
Zeker sinds de introductie van de vernieuwde website, is informatie – voor zover niet achter login-vensters verscholen – steeds lastiger te vinden. Voor journalisten is dat uiteraard geen probleem. Die hebben dan altijd nog de link naar het perscentrum. Wie daarop klikt ziet vervolgens het konterfeitsel van de woordvoerder en de mededeling dat als je iets te vragen hebt, je maar een e-mail moet sturen. Een telefoonnummer ontbreekt. Zeer uitnodigend dus. Je gaat je afvragen of Bouwend Nederland nog wel in de media wil figureren. Gelukkig is er nog hoop. Bij de vacatures binnen de brancheorganisatie – op de site wel zonder verdere poespas in te zien – wordt nog naarstig gezocht naar een senior woordvoerder en nog belangrijker een nieuwsmaker/communicatieadviseur.
Aan hen de schone taak om orde in de webchaos te scheppen opdat den volke op adequate wijze kond kan worden gedaan van het vele goede dat de bouw in zijn algemeenheid en Bouwend Nederland in het bijzonder te bieden heeft.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels