nieuws

Betonnen banden krijgen slijtvaste laag

bouwbreed Premium

Banden van autobussen kunnen beschadigd raken door ruwe betonnen trottoirbanden bij bushaltes. Daarover klaagden de openbaarvervoerbedrijven Gebra en Connexxion. Het is te voorkomen door de schuin oplopende zijde van de betonnen banden (afmetingen 21,6/30 bij 26 bij 100 centimeter) te voorzien van een slijtvaste gladde laag. Tot die conclusie kwam Via-Futura uit Nijmegen. Het bureau voor productontwikkeling werd ingeschakeld door de Nijmeegse Betonindustrie De Hamer. Inmiddels zijn de banden bij bestaande haltes voorzien van de beschermlaag. In Westervoort is de eerste nieuwe bushalte opgeleverd met betonnen trottoirbanden die in de fabriek reeds van de slijtvaste laag zijn voorzien.

Banden van autobussen kunnen beschadigd raken door ruwe betonnen trottoirbanden bij bushaltes. Daarover klaagden de openbaarvervoerbedrijven Gebra en Connexxion. Het is te voorkomen door de schuin oplopende zijde van de betonnen banden (afmetingen 21,6/30 bij 26 bij 100 centimeter) te voorzien van een slijtvaste gladde laag. Tot die conclusie kwam Via-Futura uit Nijmegen. Het bureau voor productontwikkeling werd ingeschakeld door de Nijmeegse Betonindustrie De Hamer. Inmiddels zijn de banden bij bestaande haltes voorzien van de beschermlaag. In Westervoort is de eerste nieuwe bushalte opgeleverd met betonnen trottoirbanden die in de fabriek reeds van de slijtvaste laag zijn voorzien.

Reageer op dit artikel