nieuws

Oerwoud in stickervorm wint internationale innovatieprijs

bouwbreed

Het Rotterdamse bedrijf PK Media heeft met het decor voor de tentoonstelling ‘Dinosaurussen! – betreden op eigen risico’ de eerste prijs gewonnen van de FESPA Digital Awards in de Benelux, een jaarlijkse innovatieprijs.

FESPA promoot het gebruik van digitaal printmateriaal en looft de prijs jaarlijks uit voor de meest innovatieve toepassing van dit materiaal.
Het decor van PK Media betreft een 25 meter lange en 5 meter hoge stickerwand die tegen een glazen pui is geplakt. De wand bestaat uit transparante banen van 90 centimeter waar een oerwoud op staat afgebeeld, licht Bas Schuring van PK media toe.
“Door dat transparante karakter lijkt het net of het oerwoud leeft. Als het buiten gaat schemeren, wordt het oerwoud ook donkerder. De wand kijkt uit op het Museumpark, en de bomen die daar staan, gaan als het ware op in het oerwoud.” De dubbelzijdige stickers laten naast licht ook warmte door.
“Dat is vooral van belang voor een glazen pui van een dergelijke omvang. Als de warmte zou worden vastgehouden, kan het glas breken”, legt Schuring uit. PK maakt weinig gebruik van het transparante stickermateriaal. “Het transparante karakter heeft alleen effect op glas, en niet op media-uitingen die wij vooral maken.” Het ontwerp van het decor is van het eveneens Rotterdamse 24-hours architecture. De dinosaurustentoonstelling was tot en met begin maart in de Kunsthal te zien.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels