nieuws

Duitse bouwers voorop in slag om magneettrein

bouwbreed

Een consortium met de Duitse bouwers Bilfinger Berger, Hochtief en Max Bögl voert exclusieve onderhandelingen over de bouw van de magneettreinverbinding tussen München en de luchthaven van de Beierse hoofdstad. Het traject heeft een lengte van 30 kilometer. De Beierse regering hoopt dat de aanbestedingsprocedure eind dit jaar kan worden afgerond. De gezamenlijke kosten van het project worden geraamd op 1,85 miljard euro. De Beierse minister Huber verwacht dat het financiële gat van nog 350 miljoen euro eind mei gedicht is. De magneettrein zal de reistijd van het centrum van München naar de luchthaven terugbrengen van 45 naar 10 minuten.

Een consortium met de Duitse bouwers Bilfinger Berger, Hochtief en Max Bögl voert exclusieve onderhandelingen over de bouw van de magneettreinverbinding tussen München en de luchthaven van de Beierse hoofdstad. Het traject heeft een lengte van 30 kilometer. De Beierse regering hoopt dat de aanbestedingsprocedure eind dit jaar kan worden afgerond. De gezamenlijke kosten van het project worden geraamd op 1,85 miljard euro. De Beierse minister Huber verwacht dat het financiële gat van nog 350 miljoen euro eind mei gedicht is. De magneettrein zal de reistijd van het centrum van München naar de luchthaven terugbrengen van 45 naar 10 minuten.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels