nieuws

Schanskorven langs het spoor

bouwbreed Premium

De Rawe- en de Ebeco-schanskorven van Reanco mogen nu ook in Nederland worden toegepast als geluidwering langs spoorbanen. In Duitsland wordt al langer succesvol met schanskorven langs het spoor gewerkt. ProRail heeft de stap gezet, nu de korven voldoen aan het Kiwa-productcertificaat voor geluidsschermen volgens SPC00238. De Rawe-korven hebben een hoge stabiliteit, doordat ze fabrieksmatig worden gevuld en hoogfrequent verdicht. Het bedrijf heeft daarvoor een eigen mobiele breker in gebruik. Stapelen van de korven is mogelijk tot een hoogte van circa 8 meter. Door de prefabricage is hergebruik eenvoudig. De Ebeco-korven zijn een verbijzondering van het schanskorvensysteem, ze vormen een zogenaamde ‘groene’ korvenwand met grondvulling en eventueel een geluidwerende steenkern. Doordat het gaas een behandeling met een aluminium-zink-legering krijgt, ligt de levensduur op minimaal 50 jaar.

De Rawe- en de Ebeco-schanskorven van Reanco mogen nu ook in Nederland worden toegepast als geluidwering langs spoorbanen. In Duitsland wordt al langer succesvol met schanskorven langs het spoor gewerkt. ProRail heeft de stap gezet, nu de korven voldoen aan het Kiwa-productcertificaat voor geluidsschermen volgens SPC00238. De Rawe-korven hebben een hoge stabiliteit, doordat ze fabrieksmatig worden gevuld en hoogfrequent verdicht. Het bedrijf heeft daarvoor een eigen mobiele breker in gebruik. Stapelen van de korven is mogelijk tot een hoogte van circa 8 meter. Door de prefabricage is hergebruik eenvoudig. De Ebeco-korven zijn een verbijzondering van het schanskorvensysteem, ze vormen een zogenaamde ‘groene’ korvenwand met grondvulling en eventueel een geluidwerende steenkern. Doordat het gaas een behandeling met een aluminium-zink-legering krijgt, ligt de levensduur op minimaal 50 jaar.

Reageer op dit artikel