nieuws

Folieafdichting

bouwbreed

Kunststoffolie moet de Schmucketunnel in de A71 bij het Duitse Heldrungen droog houden. Tegen het ruwe oppervlak van zand- en kalkzandsteen dat met graafwielen is verwijderd, is eerst een laag spuitbeton aangebracht. Daartegen is de folie bevestigd, die weer verdwijnt achter een laag constructief gewapend beton. De 1,7 kilometer lange tunnel telt twee buizen met maximaal 65 meter steen boven het dak. In 2008 wordt de 100 miljoen euro kostende tunnel in gebruik genomen.

Kunststoffolie moet de Schmucketunnel in de A71 bij het Duitse Heldrungen droog houden. Tegen het ruwe oppervlak van zand- en kalkzandsteen dat met graafwielen is verwijderd, is eerst een laag spuitbeton aangebracht. Daartegen is de folie bevestigd, die weer verdwijnt achter een laag constructief gewapend beton. De 1,7 kilometer lange tunnel telt twee buizen met maximaal 65 meter steen boven het dak. In 2008 wordt de 100 miljoen euro kostende tunnel in gebruik genomen.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels