nieuws

‘Aardgasbaten moeten naar infrastructuur’

bouwbreed

Een nieuw kabinet moet een Deltaplan voor verbetering van de infrastructuur maken. Een veel groter deel van de nog te verwachten aardgasbaten moet worden gereserveerd om dit plan de komende jaren uit te voeren. Dit zegt werkgeversvoorman Bernard Wientjes. “We hebben nog zo’n twintig tot dertig jaar heel veel aardgasbaten. Ik vind dat we ons land op orde moeten hebben voordat het aardgas op is. De eenmalige rijkdom van het aardgas moeten we investeren in deze maatschappij”, aldus de VNO-NCW-voorzitter.

Een nieuw kabinet moet een Deltaplan voor verbetering van de infrastructuur maken. Een veel groter deel van de nog te verwachten aardgasbaten moet worden gereserveerd om dit plan de komende jaren uit te voeren. Dit zegt werkgeversvoorman Bernard Wientjes. “We hebben nog zo’n twintig tot dertig jaar heel veel aardgasbaten. Ik vind dat we ons land op orde moeten hebben voordat het aardgas op is. De eenmalige rijkdom van het aardgas moeten we investeren in deze maatschappij”, aldus de VNO-NCW-voorzitter.
Hij verwijt het kabinet dat die het fileprobleem niet daadkrachtig genoeg heeft aangepakt, in tegenstelling tot andere problemen ondanks zware maatschappelijke weerstand. Zo is hij uiterst teleurgesteld dat het kabinet afgelopen vrijdag wederom geen definitieve beslissing heeft genomen over de wegverbinding A6-A9 waardoor de congestieproblematiek rond Almere-Amsterdam-Schiphol nog veel langer zal voortduren.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels