nieuws

HSA aansprakelijk voor vertraagde hsl

bouwbreed

den haag – De kosten die voortvloeien uit de vertraagde ingebruikname van de hogesnelheidslijn komen op het conto van HSA. Daarover is politiek Den Haag duidelijk. “Contract is contract”. De rekening voor de vertraagde ingebruikname bedraagt ongeveer 50 miljoen euro. Waarschijnlijk gaan de eerste treinen in juli 2007 rijden, drie maanden later dan gepland. HSA, […]

den haag – De kosten die voortvloeien uit de vertraagde ingebruikname van de hogesnelheidslijn komen op het conto van HSA. Daarover is politiek Den Haag duidelijk. “Contract is contract”. De rekening voor de vertraagde ingebruikname bedraagt ongeveer 50 miljoen euro. Waarschijnlijk gaan de eerste treinen in juli 2007 rijden, drie maanden later dan gepland. HSA, het samenwerkingsverband van NS en KLM dat over het hsl-traject Amsterdam-Parijs gaat rijden, zal locomotieven moeten huren omdat de bestelde treinen niet op tijd zijn aangepast aan het gloednieuwe beveiligingssysteem van de hogesnelheidslijn. Minister Peijs en HSA kozen als beste optie het leasen van locomotieven bij Angeltrains.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels